Anders
Støttemedlem
- Medlem
- 18. jan. 2008
Jeg har selv jobbet hos urmaker under studiene, og jeg mener bestemt jeg gjorde det bedre enn mye av betjeningen jeg møter i Oslo. Jeg behandlet alle som om de skulle handle, alt kunne prøves på hånden, kom alltid med forslag om andre ur (opp og ned i prisklasse, gi alltid kunden et valg mellom flere ur, ikke mellom å handle eller ikke handle). Ethvert besøk må anses som en mulighet for å gi kunden et godt inntrykk av butikken, om ikke det blir kjøp nå kommer de kanskje igjen.
I Oslo har jeg alltid blitt møtt på en proff og vennlig måte på Christensen i Paleet og hos Tidemann. Jeg synes det virker som de tenker langsiktige kundeforhold. Bjerke har jeg dessverre blandede erfaringer med, de burde jobbe hardere med å få betjeningen til å følge en felles policy for kundebehandling.
Det at jeg selv ikke ser ut som en fyr med mye penger gjør nok at jeg er litt mer obs på hund/hår-forholdet. Det verste jeg husker var da Bjerke i Bogstadveien åpnet. Jeg dro innom på vei til (urmaker)jobben en lørdags morgen. Jeg var sommerlig antrukket, men ren, pen og edru
Det ble servert champagne til folk i døren, men da jeg var på vei bort mot servitøren snudde han megetsigende brettet en annen vei og strenet bort til en eldre mann. Ikke noe champis på meg. Artig nok var det en udugelig gjeng som jobbet hos Bjerke den dagen, for det kom kort tid etter en fyr innom butikken der jeg jobbet for å få kortet inn lenken på Bond-Seamasteren han akkurat hadde kjøpt i Bjerkes nyåpnede filial
Husker vi gjorde det gratis og ba ham huske på oss neste gang han vurderte ny klokke.
I Oslo har jeg alltid blitt møtt på en proff og vennlig måte på Christensen i Paleet og hos Tidemann. Jeg synes det virker som de tenker langsiktige kundeforhold. Bjerke har jeg dessverre blandede erfaringer med, de burde jobbe hardere med å få betjeningen til å følge en felles policy for kundebehandling.
Det at jeg selv ikke ser ut som en fyr med mye penger gjør nok at jeg er litt mer obs på hund/hår-forholdet. Det verste jeg husker var da Bjerke i Bogstadveien åpnet. Jeg dro innom på vei til (urmaker)jobben en lørdags morgen. Jeg var sommerlig antrukket, men ren, pen og edru