Hei, jeg er selv veldig fersk i gamet, men kan si noe jeg ikke visste når jeg kjøpte min første Rolex (116610LN), og det var at sub baklokket er litt tykkere enn på GMT, (selv om kassen på GMT er ørlittegrann tykkere), og har akurat anskaffet 116710BLNR selv og den ligger mye bedre på mitt håndledd (som ikke er så stort), og den glir bedre under skjorter. Storfornøyd med BLNR!
I tillegg føler jeg at den ikke er så vanlig som sub, og at det kanskje er et litt mer "bevisst" valg i forhold til å kjøpe sub. Men vet enda ikke om jeg skal kvitte meg med suben, den er jo klassisk og litt tøffere bygget, og holder seg trolig greit i verdi (men det gjør sikkert BLNR også!!). Forøvrig så er BLNR veldig fin ved at den går fint til dress (polerte midtledd og ikke så klumpete), mens den samtidig fint kan brukes til fritid likevel pga. diver/litt tøffere/uformell look, spesielt med en reim i stedet for lenke. Det er ihvertfall mine tanker etter å ha hatt den en snau uke.
Prismessig så er det vel litt opp og ned som alt annet kjøp og salg, og avhengig av om den er norskkjøpt, om selger har det travelt etc. Gav selv under 56k uten å være mer spesifikk. Det er lov å prøve å forhandle litt om pris..
Slenger også med et bilde av begge: