Hva nå?

Du har jo en del ikoner i samlingen din. Hvorfor ikke fortsette i samme stil og gå til anskaffelse av Jaeger-Lecoultre Reverso Ultra Thin Duoface ???

Pros: To-i-en, in-house, ikon, lang historie, gmt og ekte true gent-stil :)
Cons: Ingen

Redigert:
Reverso er en meget het kandidat hos meg @The Player og @SimSVa, jeg har et bilde fra Oslo GTG i vinter hvor jeg prøver The Player sin og jeg liker den godt!

Ellers må jeg si at alle forslagene er helt fantastiske! Takk for alle innspill :D

Redigert av en moderator:
Ser at du allerede har fått mange gode forslag her.
Støtter en JLC i gull.
Med en slik samling av klassikere ville den vært et perfekt tilskudd.:)

En RM eller MB&F type avant-garde high-tech klokke er jo kult, men den blir jo liksom utskuddet i samlingen da...:confused:

Virkelig rå samling @Bluebear !

Har du plass til en til mener jeg du mangler et flott vintage ur i samlingen. Det kan jo være mye.. Men hva med en Rolex Redsub, Double red Seadweller eller Explorer 1655?

Eller synes jeg en JLC Reverso med hvit skive hadde passet meget bra inn. Gjerne vintage. Da får du både et dressur, hvit skive og vintage inn i boksen :D

Say no more:p

Portuguese-Perpetual-Calendar-1.jpg

30506.jpg

Hei, det er en vanvittig fantastisk samling du har, og en gøyal tråd har det blitt.

VC, Breguet, Blancpain og IWC er jo alle klare kandidater.
Jeg støtter flere her som har foreslått JLC som et godt alternativ, Reverso er jo et ikon, men JLC har mange andre modeller som passer fint inn i samlingen din.
Eller om du beveger deg ut av Sveits og inn i Tyskland, så er det nok kun ALS som er aktuelt for deg, da du vil ha det aller beste.
Alternativt en tur til Japan og Grand Seiko eller Credor.

Eller så kan du prøve å se på Independent, en spennende og mangfoldig verden som ligger rett ved siden av den vanlige horologiske verden.

Lykke til med valget.

Du trenger jo en dressklokke, og det naturlige valget er en helt planejane Jaeger Le Coultre Master:

jaeger-lecoultre-master-control-watch-1.jpg

Så hadde jeg byttet ut Omegaen med en original moonwatch, eller enda bedre Zenith Striking 10th:

zenithstriking10th-3.jpg

Fælt så konservative alle skulle være! Når man bruker andre sine penger må det jo være lov å ha det litt moro :mrgreen:

Hva med en Armin Strom??

2014-04-04_0005.jpg

Og ja, det er et seriøst poeng her @Bluebear. Jeg tror du vil få mye glede av å lete etter en perfekt klokke blandt de mindre vanlige klokkemerkene. Du må da bruke tid å krefter på å finne noe du vet du kan trives med over lang tid fordi salgsmarkedet her i Norge kanskje ikke er så stort. Jeg tror du vil ende opp med et ur du er svært fornøyd med og som ingen klokkeinteresserte klarer å holde fingrene borte fra. Du vil ha noe helt spesielt, som nesten garantert ingen andre i landet har! Samlingen din er helt nydelig, samtidig er den "konservativ" og du kan selge alle klokkene du har på dagen uten noe problem (rent markedsmessig). Er det ikke da på tide å slå ut håret å være litt crazy? ;)

Samtidig så har du jo en såpass imponerende samling at du TRENGER jo ikke en ny klokke, og det at du ikke helt vet hva neste tilskudd skal være ser jeg på som en god mulighet til å være litt ukonvensjonell.

Nå er det som sagt svært lett å bruke andre sine penger og jeg vet overhodet ikke hva jeg ville gjort i din situasjon. Men jeg liker å tro at når samlingen min består av en Rolex sub (gull), en Rolex GMT Pepsi, en Panerai 372 eller 312, en Omega Speedmaster, en Glashütte Original Panorama date moon og en rose gold AP 15300 (min nåværende drømmesamling) OG det er åpning for en ny klokke... Da skal jeg ha noe helt spesielt :)

Fælt så konservative alle skulle være! Når man bruker andre sine penger må det jo være lov å ha det litt moro :mrgreen:Samlingen din er helt nydelig, samtidig er den "konservativ" og du kan selge alle klokkene du har på dagen uten noe problem (rent markedsmessig). Er det ikke da på tide å slå ut håret å være litt crazy? ;)

Samtidig så har du jo en såpass imponerende samling at du TRENGER jo ikke en ny klokke, og det at du ikke helt vet hva neste tilskudd skal være ser jeg på som en god mulighet til å være litt ukonvensjonell.

Her var det mange gode poenger @acnorway! Jeg har selv tenkt en del på det du nevner i sitatet over. Samlingen slik den er i dag er kanskje noe "mainstream" og mangler kanskje et "hjerte" Men, jeg er veldig fornøyd og nyter klokkene mine (noe min Instagram konto kanskje bærer litt preg av :p)

Og for all del, jeg "trenger" på ingen måte en ny klokke men så er det da en ledig plass i denne klokkeboksen jeg har... Litt spøk det siste der, men jeg har satt meg selv et mål om seks klokker og er i villrede om den siste plassen.

Etter alle gode tips i denne tråden har jeg begynt å se et lite mønster om neste ønske hos meg selv, igjen takk alle sammen!

Men jeg er på ingen måte i mål så jeg tar gjerne flere tips :)

En pute mangler klokke

DSC01539.jpg

Du har fem klokker i stål, alle er omtrent 40mm, fra kjente produsenter, med et design som ikke går helt bananas. Kanskje fortsette i samme stil?

Omega De Ville Tresór. 40mm. Slank kasse i rødt gull. Opptrekk. Acejewelers priser den til 10000Euro inkl 21% mva.

Omega-De-Ville-Tresor-BaselWorld-2014-Ace-Jewelers-2-1024x682.jpg

Omega-De-Ville-Tresor-BaselWorld-2014-Ace-Jewelers-3-1024x682.jpg

Omega-De-Ville-Tresor-BaselWorld-2014-Ace-Jewelers-1.jpg

En meget flott samling! Du har samlet samtlige ikoner som er på min liste også, dog ikke nøyaktig samme modeller. Det jeg umiddelbart ser at du mangler er forøvrig som du selv sier, noe i edelt metall. Jeg savner forøvrig også en månefase i samlingen din, samt et ur med hvit/blå skive.

Jaeger LeCoultre - Master Ultra Thin Moonphase 39 (som flere har anbefalt)

jaeger-lecoultre-master-ultra-thin-moon-39.jpg

Og supplementert med en billigere Omega Seamaster Electric Blue / Tag Heuer Monaco eventuelt noe heftigere, avhengig av budsjett. :)

Redigert: