Hva nå?

Veldig flott samling!
Jeg stemmer for JLC ultra thin moon eller en JLC reverso med månefase

Redigert:
Her er det ingen tvil. Du mangler en Daytona med hvit skive eller en JLC reverso. Fritt valg:)

Du har jo så og si den perfekte samlingen allerede @Bluebear :)

Hadde jeg sittet med denne samlingen og lurt på veien videre så tror jeg kanskje jeg hadde sett mot noe litt spenstig.. Folk her inne er jo så konservative!
Dette google-søket bruker jo å gi mange fine resultater: https://www.google.no/search?q=haut..._24QSKlYHACw&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1440&bih=809 ;)

Nå er det jo litt vanskelig å si noe uten å vite noe mer om budsjett, men slenger med noen bilder for litt inspirasjon (og det er jo lov å drømme litt) ;)

wDSC03179-1050x700.jpg

La-H1-Hydro-Mechanics-de-HYT1.jpg

Triad.jpg

7027BR-R9-9V6.gif

HLRQ01.jpg

Redigert av en moderator:
Takk for tips alle sammen! Her var det mye bra, absolutt flere jeg vil se nærmere på her. HYT er jo virkelig noe utenom det vanlige :) men tviler på at det er dit jeg skal nå ;)

Har noen prøvd noe fra Richard Mille?

@Entropy, den Bregueten er jo bare helt rå!

@Bluebear om den er! Og de har den vel på Tidemann nå. Det verket er helt sinnsykt. Frekvensen er så sykt rask, og balansen svever elegant nærmest i luften. Tallene på skiven er svulstig buete, som om de roper se på meg, ta meg, her er jeg! Og detaljene forøvrig er helt eksemplariske.

Strl osv opplever jeg som ultimat i forhold til dine andre ur, og du får noe ekstremt allsidig imho når det kommer til gull. Dressy samtidig barsk sommerklokke. Tenk å ligge på stranda med den på en matchende brun gummi (på folde).

Kommer vel an på hvor langt opp i pris du hadde tenkt deg å gå.

Jeg ville nok gått for en VC, GO eller JLC. Personlig er jeg svak for VC Overseas chrono, Glashütte Senator Sixties chrono, GO Panomatic Lunar, JLC ultra thin moonphase, JLC Master Calendar, JLC Master Memovox blant annet.

Relativt stort spenn i utseendet på disse klokkene dog, men alt annet enn VCen synes jeg er relativt dressy. Kanskje ikke klassisk dress, men nære nok.

Som flere har påpekt har du en fantastisk samling. Og det er tydelig hva du liker: vi kan vel kalle dem sportsklokker. Da er spørsmåler om du vil ha mer av samme type, eller om du kan tenke deg å gi den siste plassen til noe annet.

I kategorien noe annet kan kanskje en mer klassisk finklokke være noe å tenke på. Da bør det, med tanke på de klokkene du har i samlingen, være noe spesielt. Flere har foreslått noe fra Jaeger-LeCoultre, og det støtter jeg. Andre alternativ kan være:

Laurent Ferrier Galet (mange modeller/fargekombinasjoner, her er en mer diskret):

laurent-ferrier-galet-micro-rotor-1.jpg

H. Moser & Cie

web_moser_2327-0402_PR.jpg

Denne heter Venturer, og ble lansert på SIHH i år. Finnes i en rekke fargekombinasjoner, blant annet denne frekke rakkeren:

H-Moser-Venturer-Small-Seconds-Red-Gold-Fume-Dial-Detail.jpg

Modellen Monard kom i 2013:

H-Moser_et_cie_Monard_Rose_gold_Fume_Dial_343_640_360_s_c1_center_center.jpg

Også denne finnes i en rekke varianter.

Eller hvorfor ikke noe fra Habring2, hvis du synes de over blir for dressaktige?

3_28.jpg

Triple-Date-Moonphase-Jumping-seconds-blue-Habring2-2.jpg

Habring-2-36mm-one-button-Chrono-ZM-3.jpg

Redigert:
En eller annen versjon av RM 011 får min stemme :cool:

Redigert:
En virkelig flott samling @Bluebear :D

Ser at du "mangler" en JLC og en gullklokke - bør jo absolutt slås sammen til den mest ikoniske modellen fra JLC:cool:

Mitt forslag :

jlcwhiteside1a.jpg

Baksiden :

jlcsideblack1a.jpg

Du må nok fort utenlands for å få tak i en av disse, men likevel.......