Hva med et eget review-subforum?

Men det at en tråd blir borte i tåka endre ikke det faktum at det skrives få til ingen reviews. Et søk gir:

* Frodos OM-review
* tombs' Alpinist-review
* Marius Ts Steelfish-review
* JonasVs Parnis-review
* Mine Orient-reviews: Mako, New Mako, GMT

Mulig det finnes flere dypt nede i arkivene, men jeg finner i alle fall ikke mer, og dette er i hele TS' levetid. Det interessante er at søket etter 'review' gir veldig mange treff på folk som i ny-klokke-tåka lover å skrive review....:)

Men for all del, om et subforum er det som skal til for å få opp skrivelysten er jeg like tilhenger som the next man. Poenget mitt er bare at jeg ikke tror at egne subforum for alt mulig rart øker aktiviteten her inne.

Mitt forslag er at man gjør som på mange andre forum, man har en samletråd hvor en tar på seg annsvarert for å poste linken til alle review trådene på forumet, litt som innlegget til krille som jeg quoter. Og denne samletråden har man som stickey. På denne måten slipper man et egent sub-forum, men samtidig får man samlet alt i en tråd.
 
En egen sticky tråd er en god ide, vi lager en tråd hvor alle som finner en review here inne kan poste linken til, så samler mod opp reviews og samler disse i en sticky.

Reviews trenger vel ikke være så veldig lange og detaljerte? For meg så er fakta om klokka og et lite avsnitt om brukerens oppfatning av kvalitet, finish, value for money osv. nok. Samtidig så sier jo et bilde mer enn 1000 ord ;)
 
Sticky er sticky - er det mer enn 3-4 sticky tråder så overser vi dem.

En egen kategori og en aktiv moderering og flytting av innlegg er det eneste som fungerer.

Prøv og la det gå 1 døgn mellom hver gang du logger inn, antallet tråder har økt mye i det siste. Antallet poster har jo tatt helt av.

Dette er positivt, men for at gullkornene ikke skal forlate oss eller forsvinne i mengden var trådstarters forslag meget bra.
 
Stipey;38543 Reviews trenger vel ikke være så veldig lange og detaljerte? For meg så er fakta om klokka og et lite avsnitt om brukerens oppfatning av kvalitet skrev:
Jeg synes detaljenivå og lengden på reviewen er opp til forfatteren selv, det viktigste er at reviewer blir skrevet:D

Jeg ser fremdeles ikke det helt store problemet med å lage et eget subforum, det vil jo være til like stor hjelp til oss i dag, som for de som melder seg inn om et år. Reviews er alltid aktuelt. Men forslaget om å lage en sticky tråd på klokkeforumet er bedre enn ingenting, det viktigste er at reviews blir samlet på en plass:) Dette får være opp til moderator!
 
syns synd på moderator som får mer og mer jobb med å flytte tråder fra det ene til det andre forumet. allerede synes jeg det er mange tråder som hører hjemme andre steder. unboxing-tråder som burde vært i galleriet. rolex og omegatråder som ligger i klokkforum osv. underkategorier er en god ide så lenge alle er enige om hva som hører til hvor. desverre er det sjelden slik.
 
Vekker denne tråden til live igjen. Undrer meg på hvorfor moderator har forholdt seg stille til denne diskusjonen? Ligger det til vurdering blant de andre endringene som skjer på tidssonen eller er ideen ikke aktuell? Jeg spør fordi det viste seg å være ganske stor interesse blant medlemmene for et sted å samle reviews på, og det hadde vært fint å vite hvor landet ligger fra moderators side :)
 
Ideen med å fremheve og samle reviews er meget bra.

Slik jeg ser for meg at det skal skje, er at de beste anmeldelsene legges ut som egne artikler under sin egen kategori for anmeldelser på den nye forsiden som kommer snart. På den måten blir disse flotte postene fremhevet, og man vil på sikt få et meget ryddig og bra system for å ikke miste oversikten over disse.

Oppfordrer derfor alle som har skrevet reviews til å ta en rask gjennomgang av disse, og poste de som artikler slik at jeg kan flytte de videre til forsiden :)

Les mer om hvordan man kan bidra med en artikkel her:
http://www.tidssonen.no/showthread.php?4469-Skriv-en-artikkel-til-vår-nye-forside
 
Ideen med å fremheve og samle reviews er meget bra.

Slik jeg ser for meg at det skal skje, er at de beste anmeldelsene legges ut som egne artikler under sin egen kategori for anmeldelser på den nye forsiden som kommer snart. På den måten blir disse flotte postene fremhevet, og man vil på sikt få et meget ryddig og bra system for å ikke miste oversikten over disse.

Oppfordrer derfor alle som har skrevet reviews til å ta en rask gjennomgang av disse, og poste de som artikler slik at jeg kan flytte de videre til forsiden :)

Les mer om hvordan man kan bidra med en artikkel her:
http://www.tidssonen.no/showthread.php?4469-Skriv-en-artikkel-til-vår-nye-forside

Takk for svar! Kjempebra tiltak!:) Dette er muligens et dumt spørsmål, men finnes det en enkel måte å kopiere hele artikkelen inn i linken for artikler? Er ikke så datakyndig ;)
 
Selve artikkelpostingen skjer akkurat som en vanlig "svar på tråd" posting.

Dersom du finner ditt originale innlegg, kan du trykke "Rediger melding", kopiere teksten derfra med alle linker etc, og lime dette inn igjen i det nye artikkelpost vinduet.

Gi meg en beskjed hvis det fortsatt skulle være uklart! :)