Hva lytter dere til om dagen? (Youtube-videoer)

IMG_1111.png

30 år etter denne kom i hus er dette fortsatt en av de beste albumene jeg har hørt!
 
Denne spilte jeg så mye på fra YouTube at jeg kjøpte meg en kopi:

Da tok jeg også med denne:

Begge er meget solide.

8
 
Min kommende svigersønn sitt band har kommet med sin første utgivelse.
Imponerende og jeg må si de er flinke!


Disse hører jeg en del på om dagen. Trivelig!!

8
 
Litt atypisk, men jeg har endt opp med stadig å sette på en fotballsang i det siste. Dette fra en som kun har vært på én eneste fotballkamp i sitt liv. Det var en lidelse.

Uansett - Die toten Hosen skrev en skikkelig nidvise til Bayern München i sin tid, og den er akkurat så humørfylt og respektløs at den stadig finner veien innom hodetelefonene mine.

Om du ikke fulgte med i tysktimene, så er essensen noe slikt som at det er lite som er evig og trygt her i livet - verken kjærligheten eller Gud er til å stole på, men ett er sikkert: Aldri, aldri ville man spilt for Bayern München! Samme hvor ille livet måtte bli, noen ting gjør man bare ikke - spille for Bayern! Ærlig talt, hva slags foreldre har man vært om avkommet kommer til at han vil spille for slikt et drittlag...
 
Av og til er de gamle eldst.

Jeg tar det som et godt tegn at sjuåringen som nettopp ble satt til å rydde hopper og spretter frem og tilbake på gulvet mens hun -nettopp- rydder.
 
  • Liker
Reaksjoner: Erik_SG
Et av mine favorittband. Ginger Baker som trommeslager var legendarisk.

-Absolutt. For ikke å snakke om Jack Bruce, som sammen med John Entwistle er en av de aller største rockebassistene i min bok.

Akk. The Who. Tror jeg må sette på Live at Leeds etterpå. Like mengder adrenalin og testosteron. Som det heter seg i inneromslaget til Stones' 'Let it Bleed' - This record is to be played loud!

Det gjelder i høyeste grad for Live at Leeds. Og Iggys 'Raw Power'. For ikke å snakke om Motorpsychos Roadwork #1. Der tror jeg sannelig jeg har spilleliste frem til middagstider.

Hei, vent litt - de hadde jo en gitarist også i Cream, øh, hva var det han het, nå igjen... Solokarriere gjorde han, også...
 
  • Liker
Reaksjoner: Erik_SG
Og sånn fikk min 25 år gammel båt sin siste farvels reise, før den ble pensjonert som pyntegjenstand i en festelåve.
Ikke så dårlig.