Hva lytter dere til om dagen? (Youtube-videoer)

Jeg slår et slag for dette ikke uten grunn svært populære stykket, for anledningen spilt av berlinerfilharmonien, under direksjon av Pierre Boulez. Ravel ble av Stravinskiy kalt for «urmakeren» fordi han var svært nøye med detaljene i sine komposisjoner, og han brukte ofte mye tid på å justere dem slik at hans totale produksjon var relativt liten. At faren hans også var sveitsisk var sikkert også en del av bakgrunnen for kallenavnet.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Jeg fikk tekstlinjen "Good-bye to Rosie, the Queen of Corona" på hjernen i går, og endte opp med å se hele Central Park-konserten til S&G. Husker at NRK viste denne da jeg var 10 år, og at hele familien satt klistret til skjermen.

Med dagens situasjon i NY:

P. S. Denne betydningen var ny for meg.
_20200328_085918.JPG
 
  • Haha
Reaksjoner: ArthurF
Etter å ha sett Tinker Tailor Soldier Spy for 6 gang lytter jeg til denne sangen som er outro for filmen:

 
Året er 1981, og det kommunistiske Kina har relativt nylig blitt utsatt for kulturrevolusjonen. Jean Michel Jarre blir dette året den aller første vestlige artisten som blir invitert av den kinesiske staten til å holde konserter i Kina, etter at Mao Zedong døde i 1976. Jarre spiller til sammen fem konserter i Beijing og Shanghai. Dette er en av låtene han spilte i settet sitt. Jeg synes den er spennende og føler nesten at jeg oppdager den på nytt hver gang jeg hører den.
 
Jean-Michel Jarre er genial! Morsomt nok fikk jeg først kjennskap til ham gjennom TEO & TEA, et album han senere skulle dømme nord og ned selv.
En stund gikk han i glemmeboka, før jeg fikk nyss om at han hadde samarbeidet med en annen legende innen elektronisk musikk, Armin van Buuren. Nå er Stardust i mine øyne langt fra det beste noen av dem har kommet med, men det må vel kunne kalles kongen av greie kompromiss:
Hva Les Concerts en Chine 1981-skiva angår, kan jeg fortelle at jeg hadde Spotifys "This is Jean-Michel Jarre"-spilleliste som alarm inntil nylig. Det var greit å våkne til Oxygene del 4, London Kid, Equinoxe del 7 og Coachella Opening, men Kina-versjonen av Chants Magnetiques del 2, med spinnvill bass og kauking på kinesisk bare centimeter unna øret gav meg en gjennomført utrivelig vekking.