Hva lytter dere til om dagen? (Youtube-videoer)

Lang og slitsom dag, og denne kom på da jeg gikk ut av dusjen. Det unnslapp meg nesten et upassende "å helvete" før jeg sprintet ut i stua kun iført tøflene for å tømme meg whisky og gikk rett i avslappingsmodus. God helg, godtfolk!

Jeff Tweedy leverer om dagen. Fjerde solo-albumet på like mange år + et fantastisk wilco-album OG turne (med fire konserter i Norge) i løpet av samme periode.

Herlig doom metall.
Hørte/ så på den i dag mens jeg satt og arbeidet på hjemmekontor i dag. Vanvittig hvor det svinger.

Sentenced sin siste konsert!!

8

God gammel slager.
Sentenced sin siste konsert. Utrolig "gladmetall". Jeg blir i godt humør av å høre denne musikken.

Dette svinger.

}8- )

THE WATERBOYS (spesielt til dere med dykker ur)
En gruppe som jeg spilte mye av på tidlig -80 tall, nå kommet tilbake for fullt !

-Jeg er også veldig svak for Waterboys, de seilte inn i tilværelsen min med Dream Harder i 1993 eller så (jeg var femten og i god gang med å bli altfor opptatt av musikk) - og da måtte jeg jo ha Fisherman's Blues og This is the Sea, også i rask rekkefølge.

Har blitt endel konserter også, mest minneverdig var nok på Kystfestivalen i Kalvåg (av alle steder...) for noen år siden - det var en nydelig sommerkveld, vi hadde sett Neil Young (med Waterboys som oppvarming) på Koengen kvelden før, og på vei opp igjen til nordvestlandet passet det med en liten avstikker ut på Bremangerlandet. Good times.

Personlig mener jeg fortsatt at Waterboys hadde sin storhetstid på åttitallet, og er aller mest happy når jeg hører dem (vel, Mike Scott og de han til enhver tid måtte omgi seg med...) spille gamle låter. Smak og behag, osv.

• Liker
Reaksjoner: bragemann
Som du skriver hadde Waterboys sin storhetstid på -80 tallet, men "treffer" meg igjen idag med det siste albumet,
andre grupper i samme tidsepoke som også er verdt å høre på kan være f.eks. Blue Nile og Prefab Sprout, lyriske vers og særegne stemmer. For ikke å glemme Jon Anderson (x Yes) og Vangelis i tillegg.

• Liker
Reaksjoner: OddE
Det var tider, det - «bodde» på Ibiza somrene ‘98, ‘99, ‘00 og ‘01.... Kommer aldri til å glemme da jeg og noen kompiser ble invitert på privat nachspiel med Judge Jules på Café del Mar i ‘99:cool:
Var på Ibiza i ‘98. Bodde hos noen som jobbet der nede, og visste hvor og når man skulle være på de ulike stedene. Sykt gøy!
I dag hadde jeg ikke tålt tempoet eller nivået på drikkingen. Helflasker med sprit og en håndfull redbull. No problem!

• Liker
Reaksjoner: Consigliere
Var på Ibiza i ‘98. Bodde hos noen som jobbet der nede, og visste hvor og når man skulle være på de ulike stedene. Sykt gøy!
I dag hadde jeg ikke tålt tempoet eller nivået på drikkingen. Helflasker med sprit og en håndfull redbull. No problem!

+1:mrgreen:

Samme her, en bekjent jobbet der nede, og han hadde brukt tiden godt på å bli kjent med de rette partyfikserne. En nødvendighet på Ibiza, så slipper man køer, kommer inn på «lukkede» eventer og VIP-rom.

Håper du fikk med deg solnedgangen på Las Salinas, morgenklubb på Space, de gigantiske show’ene på Amnesia og Privilege, for ikke å glemme Es Paradis, Pacha og Eden :)

Har noen kompiser som fortsatt reiser ned en langhelg i løpet av sommeren/høsten, men jeg har innsett at jeg er blitt for gammel :p