Hva kjøper man i USA for tiden ?

Medlem
30. mars 2010
Innlegg
1.049
Sted
Norge
Hei !

Ok, litt generell tittel here :)

Skal over til Indianpolis (!) en uke. Kommer til å handle litt hverdagsklær, plukke opp et par G-shock, som gaver til yngre nevøer. Vurderer et par Seiko til meg selv, har strengt tatt det jeg trenger av klokker, så jeg skal prøve å ikke kjøpe klokke til meg selv denne gangen. Overraskende stor prisforskjell forøvrig, så en G-Shock til ca 60 usd på Amazon, samme G-shock var ca 1200,- i den lokale Pro Tid butikken.

Er det ting som kan være lønnsomt å kjøpe der ? Tenker type "grooming" artikler, "accessoires" for men. Kanskje "dingser" elektroniske, eller annet utstyr som mag-lite, leathermann's...


Tenker på mindre, rimelig, artig ting, ser for meg artikler til under 2000,- stk. Kan vurdere å bruke mer, hvis objektet er varig, god kvalitet, gunstig i forhold til norsk pris etc.
 
USA

Jeg kom nettopp hjem fra Los Angeles ifm en jobbreise, det finnes mange forskjellige outlets som jeg vil anbefale. Det er en Amerikansk outlet kjede PREMIUM OUTLETS som er etablert i de fleste storbyer i USA, her finner du alt du kan tenke deg (utenom high end klokker). PREMIUM OUTLETS er slik at det er produsentene selv som har egne butikker under paraplyen Permium outlets. Ville anbefalt deg å sjekke om de er i nærheten av der du skal.
Her har du link til siden deres på nettet.
http://www.premiumoutlets.com/
 
Klær er billig der borte. Og (amerikanske) sportsartikler. Endel elektronikk (ipod f.eks). Fotoutstyr er det ofte en del å spare på også. Kanskje finne du deg noen gode kokkekniver....
 
Takker for svar. Etter det jeg kunne se var den en Outlet halvtimes tid utenfor Indianapolis. Tror ikke vi rekker det, kollegaen kjenner til en større shopping mall nærmere. Blir helt sikker't en tur dit.

Ellers var et par kokke kniver et bra forslag. Dårlig stilt hjemme hos meg, og hos vennina er de godt brukte.

ragamuffin:
Kan du anbefale et "mid-range" kniv merke ? Så vet jeg hva jeg skal ha øynene oppe for.
 
ragamuffin:
Kan du anbefale et "mid-range" kniv merke ? Så vet jeg hva jeg skal ha øynene oppe for.

Tja du kan kanskje se deg om etter Wüsthof, Global eller VictoryKnox for den del...
Evt noen japanske i prisklassen som er aktuell...
Men for $100-200 har du i alle fall mye å velge i
 
Tja du kan kanskje se deg om etter Wüsthof, Global eller VictoryKnox for den del...
Evt noen japanske i prisklassen som er aktuell...
Men for $100-200 har du i alle fall mye å velge i

Takker, da har jeg noen navn å forholde meg til. Alltid greit å ha et sted å starte fra.
 
Er du keen på skikkelige hodetelefoner?

Grado koster tre ganger så mye i Norge. SR225i gir kanskje mest lyd per dollar og koster ca 1100,- norske mot 3500,- her.

Ellers er Audio-Technica ATH-M50 en genial allrounder med bra isolasjon og mye bass til NOK 900,- mot 1500,- her (og få forhandlere). Denne grisebanker alt av Monster/ Beats by Dr. Dre og kan drives av en mp3-spiller eller hodetelefonutgangen på en vanlig PC.
 
Jeg kan også anbefale B&W P5 hodetelefoner. Kjøpte dem nettopp selv i USA, tror de fleste Applestore fører dem.
hjemme koster de ca 2700, betalte 340USD for dem. De er utrolig bra! Passer perfekt til Iphone 4.(sikkert derfor de selges på Applestore)
Er du keen på skikkelige hodetelefoner?

Grado koster tre ganger så mye i Norge. SR225i gir kanskje mest lyd per dollar og koster ca 1100,- norske mot 3500,- her.

Ellers er Audio-Technica ATH-M50 en genial allrounder med bra isolasjon og mye bass til NOK 900,- mot 1500,- her (og få forhandlere). Denne grisebanker alt av Monster/ Beats by Dr. Dre og kan drives av en mp3-spiller eller hodetelefonutgangen på en vanlig PC.