Hva justerer dere klokka etter?

Medlem
14. sep. 2011
Sted
Norge
Når dere skal justere klokka, hvilken klokke bruker dere som fasit?

Tv?
Tekst-tv?
Side på internett?
Is-bilen?

Pleier å bruke emeralt time som er en app man kan laste ned til iphone/pad/pod den henter tiden fra 4 servere, og tar gjennomsnittet av de.

Ellers har jeg en gammel kvartsklokke fra pre-tidssonen tiden som brukes fra tid til annen :)

Ser sånn ca på mobilen eller gårsdagens klokke og stiller nesten likt.

Før var jeg sånn passe opphengt i synkronisering og at der var spot-on, nå sørger jeg bare for at klokken på armen er likt eller litt foran "alle andre" så jeg ikke kommer sent :)

Akkurat dette med 100% nøyaktig tid har jeg aldri hengt meg sånn opp i. Ca. tid fungerer mer enn godt nok for meg :) Justerer etter mobil eller en av de andre klokkene.

Dersom man drar dette for langt blir man den store snakkisen på radiosendte humorprogram :mrgreen:

Ser sånn ca på mobilen eller gårsdagens klokke og stiller nesten likt.

Før var jeg sånn passe opphengt i synkronisering og at der var spot-on, nå sørger jeg bare for at klokken på armen er likt eller litt foran "alle andre" så jeg ikke kommer sent :)

Dette! Før drev jeg på med synking av sekundviser og sånt, nå er det greit om jeg ligger innenfor et minutt eller to, og som du sier, heller pluss enn minus!