Hva i alle dager skjer her da?

TCCW skrev:
Jeg tolket ikke anders sitt innlegg som et angrep på selger. Prisen og bildet gir god nok grunn til mistanke, og jeg hadde selv vært tvilsom til å møte opp med cash. Må være lov å fleipe litt på forumet uten at en skal arresteres til en hver tid.

+1

Enig at det der høres ut til å være for godt til å være sant. Spennende å se hva som skjer.

Vær obs på tyvegodsproblematikk!

ArthurF skrev:
Er det bare jeg (og Per Danielsen) som synes at "konspirasjoner" opp mot en personlig annonse ikke hører hjemme her?

Nja. Jeg er faktisk litt enig. Det kan være mange grunner til at noen selger en klokke billig, og at det er noe muffens med den, er en av dem. Og hvis noen faktisk blir lurt av en klokkekjøper her inne, så synes jeg man skal pøse på med navn og det hele, men inntil det har skjedd, så synes jeg også at man

Og hvis jeg for eksempel plutselig trengte 10 tusen for å reparere en bil jeg var helt avhengig av i det daglige, og valgte å legge ut en klokken til lav pris for å få et kjapt salg og slippe pruting, så hadde jeg nok blitt litt sur hvis noen hadde antydet at jeg var en skurk, ja.

(men når det er sagt så synes jeg for så vidt kommentaren om kompisene var uskyldig nok...)

Jeg synes ikke det hører hjemme i kategorien "konspirasjoner" å ytre en sunn skepsis overfor en annonse hvor en ettertraktet, ny Rolex-modell selges til 25-30% under markedsprisen ellers brukt. Dere vet jo hva man sier; "det er ingenting som heter sterkt rabattert lunsj" :D Å advare mot å stille med nesten 40K i cash når du skal møte en helt ukjent fyr, er vel heller innenfor kategorien av hva man kaller "vanlige aktsomhets-råd", enn egnet som mistenkeliggjøring.

Dersom dette viser seg å være et skikkelig klokkevarp og ikke noe tull, så er jo det riktig hyggelig. Hvis dét viser seg å være tilfelle så vil jeg fremdeles mene at skepsisen i forkant har vært berettiget.

Det er meget mulig Per Danielsen ville tatt saken, men jeg tror ikke særlig på seier. 8)

Her er det mange ting som taler for og imot!

-Han foreslo bankoverføring etter at jeg har fått klokken, så blir ikke noe oppmøte med cash 8)
-Etter mer info anser selger ikke klokken som solgt før den er overrakt kjøper, derfor er klokken bare i teorien solgt til meg, og han tar fremdeles imot tilbud for å kunne ha eventuelle kjøpere, dette forstår jeg godt i og med at mange som sier de skal kjøpe faktisk trekker seg i siste liten.

Det er vel noe i norsk rett som sier at man er uskyldig til det motsatte er bevist også ? :)

Jeg kjenner at jeg gleder meg mer og mer til fredag, enten så har jeg gjort et varp, eller så har vi fått avdekket en bedrager, han har nemlig hatt flere klokker til salgs på FINN og har også en Chopard liggende ute nå! :mrgreen:

Synes anders sin kommentar var helt grei. Pris og bilde tatt i betraktning så er det jo litt merkelig. Det må være lov å kommentere og fleipe litt så lenge man ikke er direkte usaklig eller stygg mot andre. Hvis alt skal være grav-alvor så blir det fort kjedelig. Jeg skulle gjerne sett enda mer fleiping og ikke minst temperatur her inne. Synes det er helt topp at folk er uenig og gir uttrykk for det, slik du gjorde nå ArthurF. Her går du mot strømmen og applaus til deg for det :!: :D

Så lenge selger er villig til å møtes f2f og det er mulig å foreta en grundig inspeksjon av klokken, så virker jo alt helt greit. Det er vel bare på ebay at folk fortsatt lar seg lure av DRSD'er til "lommepengepris" og fake Paneraier ;)
Reidar har jo tross alt gjort dette noen ganger! ;)

Håper på en god deal her :D

-Vegard

Har allerede hørt fra 3 andre som angivelig skal ha fått "kjøpt" klokken på lik linje med meg. Så spørs om ikke denne personen og saken bare er lureri. Jeg avventer iallefall til fredag med å halshugge selger :D

Ikke for å skuffe noen, men dette ser ut til å være en fake, se på krona det er noe som ikke stemmer.....

Regards

Dette begynner å ligne mer og mer på svindel. Flere fra TS har vært i kontakt med han og han oppgir forskjellige oppholdssteder til alle sammen. Derfor er dette en advarsel til alle: Styr unna :)
Bullit skrev:
Sven Bertil skrev:
Du har mail Reidar :D

Ja, Panerai har du ikke hatt ennå, Reidar :mrgreen:

Panerai har jeg faktisk aldri likt, Rolex for the money :D " Why choose number two, when you can choose the best ? :roll: :mrgreen:

hehe......Reidar har ikke store nok armer for Panerai........å i tillegg så ville han beholde klokken mer enn 5 dager hvis han kjøpte Panerai og det trur jeg Reidar er sterkt imot! :D :D :D