Hva holder egentlig Fedex på med?

Medlem
7. des. 2010
Innlegg
3.846
Sted
Bergen
Vurderte nesten å poste dette under "reise, mat og drikke" siden klokkeremmene min er på lange spennende reiser, mens jeg må være hjemme og jobbe. Er det noen her med greie på logistikk som kan forklare meg hva som skjer? Denne var på en vinglete europaturne med en forkjærlighet for Norden:

Skjermbilde2011-06-07kl203733.png


Nå venter jeg på en Isofrane. Den kan heller ikke bestemme seg for hvor den skal, og hvordan kan den være i Køln og Wien samtidig?

Skjermbilde2011-11-09kl173609.png
 
Hahaha... Merkelige greier! Har sett at andre har vært utsatt for det samme. Mine varer har stort sett tatt raskeste veien til Gardermoen (hvor det har stoppet litt opp i Postens systemer) :p
 
Mine varer har stort sett tatt raskeste veien til Gardermoen (hvor det har stoppet litt opp i Postens systemer) :p

+100000000000000000000000000000000000000000

F*** altså. Har en pakke som har vært på Gardermoen siden 31.okt. Håpløst. :(
 
Det må være karma. Slike ting går veldig fort i min verden, uten så veldig mange omveier, verken hos Posten eller andre....

Skjermbilde2011-11-09kl190524.png


Skjermbilde2011-11-09kl190625.png
 
FedEx og levering-spørsmål, tenkte jeg kan spare forumet for enda en tråd kring spørsmål på det.

Noen som har erfaring med å legge igjen "fullmakt"/skrive noe lurt så FedEx bare kan legge pakken på postkassen uten at jeg må signere/kvittere?

Kunde man skrivet noe á la:
"Jeg, Adam ..., gir herved bud fullmakt å legge igjen pakke med nr XXXXX i min postkasse, Oslo, datum"

-alternativet er å få fruen å sitte hjemme og vente eller omdirigere den til jobben min :(
(Ps. ikke klokker denne gangen)
 
Vet ikke om det går Adam, men du kan be de levere de ved Mailboxes i Oslo Sentrum og hente det etter jobb :)
 
Har av og til fått telefon fra budet hvor de spør om det går bra at de legger pakken igjen på trappen. Har aldri hatt noe problem med dette da det ikke er snakk om store verdier, men det burde jo gå ann å gi enkelte leveringsinstrukser til budleveransen? :)
 
Ikke noe nytt at når pakken kommer i norske hender stopper alt opp:evil:
Opplevd dette flere ganger. Måttet ringe og purre flere ganger før pakken flytter på seg.
 
Oj, nå sitter jeg og å venter på pakke fra Singapore som og skal til Bodø. Får vell ikke se min nye klokke før jeg kommer hjem fra ferie om det tar så lang tid fra oslo. :/
 
Mye tyder på at det er underleverandøren (Bring og/eller andre) som er problemet. Jeg fikk akkurat telefon fra FedEx angående en pakke fra Singapore som hadde beregnet leveringstid 18/6. Siste oppdatering er "Tendered to authorized agent for final delivery" 19/6. :evil:
 
Min erfaring med Fedex er at det nesten er klin umulig å få ut riktig informasjon fra de. Jeg hadde for noen uker siden en klokke som satt lenge fast i tolla, men hver gang jeg ringte Fedex fikk jeg beskjed om at de skulle sende den ut samme dag. Ikke før jeg tok direkte kontakt med de som arbeider med importklarering fikk jeg et fornuftig svar. Det virker som om de som sitter på kundesenteret arbeider i blinde i forhold til hva som skjer i import/toll.

Når pakken ble overlevert til Bring var den fremme i Kristiansand dagen etter. Så er det sagt.