Hva har du i klokkeboksen.no ?

Medlem
29. mars 2015
Sted
Tranby
Jeg lager en webside / app som klokkeentusiaster som vil ha full oversikt over samlingen sin - ett sted.

Klokkeboksen.no – Din digitale klokkesamling

Hva kan du gjøre?

Dokumenter samlingen

Registrer klokker med detaljerte spesifikasjoner: merke, modell, kaliber, materiale, serienummer, tilstand og mer

Dashboard med statistikk
Se verdifordeling, merkefordeling og brukshistorikk i visuelle grafer

Gangavviksmåling
Spor nøyaktigheten til mekaniske klokker over tid med timing runs

Dokumenter og service
Last opp kvitteringer, sertifikater og hold oversikt over servicehistorikk

Del samlingen
Generer delingslenker for hele eller deler av samlingen – perfekt for forsikringsoversikt eller for å vise frem til venner

Personlige temaer
Velg mellom flere visuelle temaer som passer din stil

Fungerer overalt

Jeg begynte opprinnelig å lage det for min egen del, å kunne måle klokka på en uformell enkel måte, grafe det ut, ha oversikt over egne klokker, logg bruk av hver klokke og få oversikt over både antall ganger og timer brukt pr klokke. Men tenkte da at kanskje dette kunne være noe for flere.

Det er under sporadisk utvikling og jeg garanterer ikke for oppetider osv. Dette vil være noe jeg pusler med på sidelinjen siden det ikke er lagt opp til noe betalingsløsning p.t.

Håper dere liker det og finner det nyttig.

Jeg er åpen for innspill til ny eller endring av funksjonalitet.

Vedlegg

• Screenshot 2026-01-26 at 10.06.41.png
    Screenshot 2026-01-26 at 10.06.41.png
    239,2 KB · Visninger: 0
  • Screenshot 2026-01-26 at 10.06.23.png
    Screenshot 2026-01-26 at 10.06.23.png
    116,4 KB · Visninger: 0
  • Screenshot 2026-01-26 at 10.06.34.png
    Screenshot 2026-01-26 at 10.06.34.png
    963,9 KB · Visninger: 0
  • Screenshot 2026-01-26 at 10.10.46.png
    Screenshot 2026-01-26 at 10.10.46.png
    121 KB · Visninger: 0
  • Screenshot 2026-01-26 at 10.14.14.png
    Screenshot 2026-01-26 at 10.14.14.png
    84,7 KB · Visninger: 0
  • Screenshot 2026-01-26 at 10.14.20.png
    Screenshot 2026-01-26 at 10.14.20.png
    98,6 KB · Visninger: 0
  • Screenshot 2026-01-26 at 10.14.34.png
    Screenshot 2026-01-26 at 10.14.34.png
    38,8 KB · Visninger: 0
  • Screenshot 2026-01-26 at 10.07.01.png
    Screenshot 2026-01-26 at 10.07.01.png
    441,7 KB · Visninger: 0
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hapå og S3Watches
Synes det ser både fint, ryddig og brukervennlig ut. Sikkerheten er vel noe enkelte vil kunne være opptatt av, selv om jeg ser at dataene er beskrevet som trygt lagret.

Er ikke godt nok orientert og har ikke orket å spørre hverken Google eller ChatGPT, så vet ikke om dette konseptet/produktet finnes i ulike former allerede på internettet - det er vel en viss fare for det, men kanskje ikke på norsk.

Selv om jeg nok ikke er i målgruppen, ser jeg helt klart fordelen med å få samlet kvitteringer/dokumentasjon på ett sted som kun omhandler klokker og ikke minst er det jo litt koselig å kunne se på samlingen digitalt.

Uansett, det verste som kan skje er vel at det kun er du som bruker appen, men det var vel kanskje første intensjon, slik jeg oppfattet det.

Avslutningvis: jeg synes du er flink, men tror du selv at det er betalingsvilje blant folk for dette? Jeg hadde ikke vært villig til å betale, men klokkefolk kommer jo som kjent i alle fasonger og varianter.

Kult konsept!

Chrono24 har jo en lignende løsning hvor man kan legge inn samlingen sin og se prisutvikling. Om du ikke er kjent med den er det mye god inspirasjon og kule løsninger du kan sjekke ut.

Som @Klokkegutt nevner: sikkerhet. Kvitteringer, service dokumentasjon og serienr er jo gjerne noe man ønsker å holde styr på, men også holde for seg selv.

Når man legger inn en ny klokke i samlingen, blir info hentet fra en database/api/internett dersom man skriver inn referanser, eller må man manuelt fylle inn all info selv? Det er blant annet en automatisert løsning Chrono24 bruker, hvor mye blir autofylt inn, det gjør det gjerne enda mer brukervennlig 😀

Liker konseptet og er noe jeg selv kunne brukt. Bruker chrono24 sin løsning nå, som er gratis - så tviler på at jeg hadde vært villig til å betale for en annen løsning.

• Liker
Reaksjoner: ZuluFX
På min egen Dropbox har jeg et enkelt Excel-ark med viktige detaljer, og mapper med bilder av alle kvitteringer, serienummer og annen informasjon.

Jeg har stor tiltro til Dropbox sin sikkerhet og til deres langsiktige drift, og jeg har uansett lokale kopier på egne enheter, helt offline, om Dropbox plutselig går konkurs.

Har imidlertid ikke noe funksjonalitet der for å sjekke nøyaktighet, men all den tid jeg som regel går med en klokke én dag av gangen før den byttes med noe annet og uansett stopper, er det ikke noe jeg trenger å gjøre jevnlig. Logging av bruk synes jeg WristTrack gjør bra og der liker jeg faktisk en egen native-app fremfor å måtte åpne en nettside.

Kult konsept, selv om jeg personlig tror at mitt hjemmesnekrede og litt frakterte system kommer til å leve godt enn så lenge.

Verdi på klokker (eller sum brukt) forsøker jeg som regel å fortrenge, og holder ihvertfall for meg selv. Vil ikke at alle skal se hva slags koko prioriteringer jeg har gjort med deler av privatøkonomien.

Liker imidlertid ekstremt godt at du har implementert lumeknapp!!!

• Liker
Bruker selv OnMyWrist for å logge klokkebruk, og WatchTracker sporadisk for å faktisk avvik i bruk.
Ideen om å samle flere slike funksjoner i én app kan jeg like - så dette ser spennende ut for min del!

• Liker
Kult initiativ å lage app.

Men, kunne ikke vært mer enig i «Verdi på klokker (eller sum brukt) forsøker jeg som regel å fortrenge, og holder ihvertfall for meg selv. Vil ikke at alle skal se hva slags koko prioriteringer jeg har gjort med deler av privatøkonomien.»

Vil ikke at noen skal se noe som helst, det er eg.ganske uinteressant og skal en flexe verdier blir det temmelig usmakelig, da er vi på k****ri-nivå

• Liker
Jeg synes dette ser veldig spennende ut!
Man velger vel selv om andre skal ha tilgang, eller ha muligheten til å se din digitale klokkeboks?
For eget bruk er dette helt topp!
Hadde også vært interessert i å betale litt for dette, hvis løsningen er robust og god.

• Liker
For å svare opp litt

1. Foreløpig og slik det ser ut nå, så forblir den gratis. Med mindre det plutselig kommer til å koste meg en formue å hoste det. Da må jeg ta en liten runde i tenkeboksen.
2. Man kan velge å legge inn hvor mye eller hvor lite man vil selv av info. Det er litt muligheter her. Vil man legge inn et scannet bilde av kvittering for service - så kan man det. Vil man ikke det - ja så dropper man det. Vil du legge inn bilder eller ikke av klokka - up to you.
3. Innkjøp/verdivurdering velger man også selv. Var bare en tanke jeg hadde om at man kunne holde litt track på det selv - igjen, hvis man vil.
4. Ingen ser hvilke klokker man har lagt inn. Det er primært kun for eget digitalt arkiv.
5. Hvis man vil dele info - så kan man velge å dele info om en eller flere klokker i en gruppe. Og man kan velge hvilken informasjon som skal vises. Vil du dele innkjøpspris, så kan du det. Hvis ikke så fjerner man den markeringen. Man kan dele nøøyaktighetgraf hvis man vil, eller droppe det. Man kan velge å dele med navnet ditt øverst, et alias (som man feks bruker her i tidssonen) hvis man vil - eller droppe å dele navnet.
6. Epost-adressen sammen med passord er det eneste som lagres av personlig info i basen - ingen har behov for å vite det fulle navnet, tlf eller noe annet. Dette er kun ment å være en database over hva man har i klokkeboksen.

Her er et eksempel på en delt side hvor jeg har lagt inn noen klokker

Vedlagte bilde viser felter man kan velge å vise eller skjule på de klokkene man deler lenke til.

Håper det er litt oppklarende. :)

Vedlegg

• Screenshot 2026-01-29 at 15.32.10.png
    Screenshot 2026-01-29 at 15.32.10.png
    75,6 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Suften