Hva er Tidssonen Paneristis mening om PAM 339?

Medlem
24. april 2008
Innlegg
515
Sted
Trondheim
Går om dagen og er veldig fascinert av PAM 339.
11C011_09.jpg

Syns den har mye Panerai DNA, men har også nyskapende materiale etc.
Pam339RadiomirComposite.jpg

Tenker på mange kule ammo straps som ville passet perfekt..
Her er noe bilder sammen med andre "Grails"(bilder skamløst stjålet på Paneristi.com...)
IMG_1713GRAILS.jpg

Mmmm yummi! Litt av et tableshot:
IMG_1712.jpg

Baksiden av medaljen er jo at den er for å si det folkelig:Svindyr!!Er den verdt prisen på annenhånds markedet?
Samt er det noe i de ryktene om at kompositt materialet ikke er så fantastisk som det skulle være?
ALLE innspill mottas med takk:)
 
Ikke akkuratt noen læremester føler jeg, men dette er mine tanker.

Radiomir er lekkert. Skiven er nydelig og balansert. Kompositt er jo tøft barkst osv. Men kansje noe man allerede har begynt å sammenligne med diamantklokker? Altså, jeg mener det ikke så direkte. Mer at, om 5 år er det kansje bare en av klokkeverdens mishaps? I tillegg ser jeg for meg at det er sykt enkelt å få fettmerker på, som vil være like irriterende å se på som riper.

Jeg hadde gått for samme klokke, samme skive, men i titan om det finnes.
 
Kloke ord prippa.

Ikke akkuratt noen læremester føler jeg, men dette er mine tanker.

Radiomir er lekkert. Skiven er nydelig og balansert. Kompositt er jo tøft barkst osv. Men kansje noe man allerede har begynt å sammenligne med diamantklokker? Altså, jeg mener det ikke så direkte. Mer at, om 5 år er det kansje bare en av klokkeverdens mishaps? I tillegg ser jeg for meg at det er sykt enkelt å få fettmerker på, som vil være like irriterende å se på som riper.

Jeg hadde gått for samme klokke, samme skive, men i titan om det finnes.

Takk for innspill:)
Jeg tror forsåvidt at mørke/svarte klokker i en eller annen form for kompositt er kommet for å bli.
Men lurer på om produsentene ennå er noe i "prøve og feile" stadiet..
Også jeg syns skiva er veldig balansert, et stort pluss. Åtte dagers gangreserve uten indikator er også ganske stilig, samt i tråd med Panerai historie. Panerai er noen smartinger og lager desverre få modeller med "overlappende" design:( samme klokke, samme skive, men i titan om det finnes desverre ikke. PAM 203:
PICT0113copy.jpg

PICT0105copy_001.jpg
har lik skive men er en uoppnåelig klokke form meg(type nok600000+!!)desverre.
Om kompositt har tildrar seg fettmerker vet jeg ikke , men muligens et godt poeng.
 
339 er vel en special edition som er en hyllest til en Panerai med Angelus kaliberet som ble levert til den egyptiske marinen i gamle dager. Den ser helt fantastisk ut. Liker også den tekniske biten på urverket.

Eneste ankepunktet er materialet som er brukt på kassen. Har erfaring med kompositt, og det er ikke noe jeg vil ha på en klokke.
 
Jeg er veldig glad i kompositt, men jeg bruker det mest på jobben så folk har noe å tygge med.. Klokken er dog veldig fin! Hå for et annet materiale IMO
 
Patenten med 4 skruer på undersiden for reimbytte er noe hærk, med tiden slites borringen til bøylene, skruhodene og gjengene, og det blir rakklete og elendig, og er du riktig uheldig stripper du gjengene totalt så det ikke nytter å få ut skruene engang.:(