Hva er tidenes Rolex-modell?

Hva er tidenes Rolex-modell?

• Datejust

Stemmer: 0 0,0%
  • Day-Date

• Daytona

• Explorer I

Stemmer: 1 50,0%
  • Explorer II

• Seadweller

• Seadweller Deep Sea

• Submariner

• Gmt Master

• Milgauss

Stemmer: 1 50,0%

• Antall stemmer
    2
Av de aktuelle alternativene sto valget for meg mellom Explorer 1 og Submariner. Jeg falt ned på den første. Men tidenes Rolex-modell finnes etter min mening ikke på listen: Air-King. Modellen har vært produsert lenger enn noen annen, var av de første armbåndsur laget for en spesifikk kjøpergruppe og dermed banet vei for Rolex`senere suksessmodeller, var den som kanskje først og best illustrerer Wilsdorfs talent for markedsføring, og er antakelig det uret som har introdusert flest mennesker for en verden av dyre klokker. Designmessig er den en lavmælt og nedstrippet klassiker. (Ihvertfall inntil dagens hodepinefremkallende jåleskiver og unødvendige kronomertersertifisering) Air-King har få samlere, men desto flere brukere. Det er mange modeller jeg liker bedre, men Air-King er tidenes Rolex.

Må si meg enig med det miczer sier her om Rolex-lenker og generelt Rolex eiere.

Tidenes Rolex må være en modell av nyeste sort med all den siste teknologien som gjør klokken til den beste noen gang produsert av dette merke. Den nye Day-Date II i platina skulle jeg gjerne hatt, ellers synes jeg DeepSea'en er en god kandidat:cool: