Hva er egentlig så spesielt med Omega?

Så til trådstarter:

Hva er ikke kult?

Dette står tilfeldigvis i boksen min nå:
1A42815E-0C2D-48FE-AAA7-06F361048EEE_zpst5jzhbby.jpg


+ en nydelig ETA Breitling

God kvalitet, fett utseende, gode urverk og en herlig understated luksus.
 

@Sponon! Jeg har lest denne før. Leste den igjen nå. En av de beste klokkeanmeldelsene jeg noengang har lest. Balansert, objektiv, passe teknisk og godt skrevet. Anbefales sterkt for nye lesere. Advarsel: kjøpelyst inntreffer!

Måtte jeg velge mellom en PloProf og en SD syns jeg ikke valget er så vanskelig. Rolexen er imponerende liten til å ha 1200m vanntetthet og pen til daglig bruk. Samtidig så skal jeg ikke bruke noen av dem til proffesjonell dykking, og med argumenter som fast bezel og 60min markører forstår jeg at PloProfen kanskje er et bedre verktøy.

Et bilde for å minne om et alternativ til Omegaen:
6F2852D2-BC9D-4399-8639-F625FF56DD21_zpslafybqrm.jpg


Forøvrig har jeg ikke noen spesielt forhold til Omega. Mange fine klokker, men de trigger ikke nok.
 
Redigert av en moderator:
@Hammerfjord - jeg tror det bare er det irriterende avatar bildet ditt som medfører at du kommer i så mange konflikter. Kan du ikke bytte det ut med noe hyggeligere

Oh...Ja, min avatar... Uten det...Det hadde aldri vært noen konflikt ikke sant:rolleyes:
Jeg skal ikke unnskylde meg for det: Denne "beskyldning" er alt for overfladisk basert etter min mening.
 
Redigert av en moderator:
Så til trådstarter:

Hva er ikke kult?

Dette står tilfeldigvis i boksen min nå:
1A42815E-0C2D-48FE-AAA7-06F361048EEE_zpst5jzhbby.jpg


+ en nydelig ETA Breitling

God kvalitet, fett utseende, gode urverk og en herlig understated luksus.

For en nydelig samling! Det er omtrent alt du kan trenge i de tre klokkene...
 
Og jeg som har forlatt Frankrike for jeg orket ikke mer folka der.... Tviler egentlig på at du er Fransk @Hammerfjorden tankegangen virker ofte Tysk synes jeg. Og de gangene du har snakket Fransk har det ikke vært 100% korrekt, mulig du har bodd her for lenge kanskje.
 
Redigert av en moderator:
Om noen finner ut hva som er så spesielt med Omega er jeg veldig interessert, for jeg har lurt på det selv - spesielt da jeg ikke klarte å unngå at min andre ordentlige klokke ble en Omega, og fremdeles nå som den neste klokken jeg EGENTLIG ønsker meg også er en Omega - selv om jeg er nødt til å gå for et annet merke denne gangen.

Er for øvrig enig i mye som har blitt skrevet her, jeg kan vel legge til at mange som har skullet kjøpe sin første ordentlige klokke de siste årene sikkert har endt med en flott Seamaster eller Speedmaster til rundt 30k. Når man først har en Omega, er det vel naturlig å lese seg mer opp på dette merket og følge mer med på nyheter og teknologiske nyvinninger, så blir kanskje den neste drømmeklokka også en Omega.

Når Omega også har vært gode på dette med teknologisk utvikling, får man kanskje også litt følelsen av at man får mer for pengene her enn hos konkurrenter som kanskje har sittet på rompa og levd vel på tidligere bragder. Når disse nyvinningene i tillegg er tilgjengelige i klokker som er aktuelle for mange kjøpere, ikke kun i nummererte modeller som er uoppnåelige for de fleste, begynner det å bli mye som taler for en Omega.

I tillegg skal det vel sies at Omega nok kan være mer spiselig sosialt enn en del andre merker. Terskelen for å vise fram en Rolex på armen både på jobb og blant familie og venner er nok høy for en del, og i enkelte miljøer er det også visse sterotypier forbundet med enkelte merker og modeller, for eksempel Rolex generelt (men mest Sub), Panerai generelt og IWC Portuguese. En Omega blir mer nøytral, på både godt og vondt. Jeg kan skryte av min GSOTM her og blant utvalgte venner, og likevel unngå for mye oppmerksomhet der jeg ikke ønsker det - og ikke minst fortelle både foreldre, søsken og kone at "det er bare en Omega, en Speedmaster - den kommer i en del forskjellige farger og det er mange som har slike". :eek:

Når det er sagt, så er det også slik at jeg helt subjektivt har en tendens til å falle for Omegaer rent estetisk...
 
- Mener personlig at Omega,per dags dato har den mest
- Rolex kan framstå som noe mer pompøst og gubbete, Omega er for meg, både friskere og mer ungdommelig(Klisjè: Rolex=Mercedes, Omega= BMW etc)
Alt det nevnte er selvfølgelig min egne,subjektive oppfatning

Omega er BMW - sportslig, ungdommelig og prøver ut nye ting.
Rolex er Mercedes-Benz - konservativ og velprøvd kvalitet.
..... derfor liker jeg Rolex og kjører...ikke BMW. ;)
 
Og jeg som har forlatt Frankrike for jeg orket ikke mer folka der.... Tviler egentlig på at du er Fransk @Hammerfjorden tankegangen virker ofte Tysk synes jeg. Og de gangene du har snakket Fransk har det ikke vært 100% korrekt, mulig du har bodd her for lenge kanskje.

Jeg er født og oppvokst der @Julien men flyttet vekk 15år siden og har ikke mer franske statsborgerskap: Jeg har aldri følt meg fransk.
Det jeg skriver kan innholde en god del pariser "gatespråk" slang.
Som sagt , jeg har mye germanske blod i meg, sant nok.
Min fransk går vekk nå... Jeg er sjelden ned der og praktiserer den ikke nok eller.
 
Redigert av en moderator: