Hva er din realistiske grail?

161246

RM35-01

Blir ansett som en "entry level" - nadal klokke, og fargekombinasjonene er jo helt fantastisk! :p

Bare synd den er 5ATM....

Anbefaler alle å lese her for litt mere info om denne råtassen! :

 
  • Liker
Reaksjoner: Bjolsen og larsbaju
Med skrekkblandet fryd jeg poster i denne tråden igjen. I juli 2015 førte jeg opp Omega Speedmaster her, men hadde ikke veldig tro på å få det til. Men etter endel sparing og litt kjøp og salg ble den likevel en del av samlingen ca 3 år senere.

Denne gangen er det Panerai 372 som får rollen som min "realistiske" grail. Jeg har fått prøve den på GTG for snart et år siden, og har fulgt den på IG siden... (Du må ta litt av skylden her @Hvermansen ...)
panerai 372.jpg

(Bilde stjålet på nett)

Heller ikke denne gangen har jeg helt tro på at dette skal bli realisert. Likevel: når jeg ser på bruktprisene og ser på hva jeg kunne solgt samlingen for så er den jo innen for rekkevidde. Har jeg spart opp til dette de siste 4-5 årene så kan jeg jo klare det en gang til?

Panerai 372 altså, nå har jeg sagt A....
 
Den var kul. Hva er det?
Er det ikke denne da?
 
Er det ikke denne da?
Nydelig. I mellomtiden vil jeg si Steinhart gir mye for pengene :) https://www.steinhartwatches.de/en/flieger-watch/nav-b-uhr-44-gun-metal-b-muster.html
 
Jeg står mellom Cartier Tank og Speedmaster Reduced. Prøvde Professional, men med sine 42 mm og mine "girly wrists" ble den for voldsom. Selv om Speedmaster har en utrolig historie å vise, så har jeg ingen bruk for chronograph-funksjonen i det daglige. Dessuten har jeg hørt onde tunger mene at disse urverkene trenger service ofte. Cartier Tank er på sin side en klassiker som har blitt båret på armen av mange berømte. En elegant klokke som for meg passer i mål og estetikk. Som den åndsnobben jeg er tiltaler Cartier Tank min indre aristokrat. Visstnok er det Jaeger som lager urverkene til Cartier - urmakernes urmaker.

Hva det blir til gjenstår å se. Foreløpig er det Cartier Tank. Min kjærlighet for Speedmaster kommer og går.
 
Per nå er min sånn halvveis realistiske grail noe så «enkelt» som en daytona 116500ln med hvit skive. Har eid den en kort periode, men syntes da at de 145k jeg betalte var ALT(!) for mye for den - ettersom jeg tross alt stod på venteliste på flunk ny.

Den ble derfor solgt etter en knapp uke (for kostpris) i håp om at jeg skulle få en fra forhandler innen rimelig tid. Det tok ikke lang tid før forhandleren mistet Rolex og jeg innså at jeg hadde gått i baret..

Etter det har bruktprisen kun gått én vei og det er ingen som vil ta meg inn på interesseliste/venteliste. Det betyr at jeg må ut på «brukten» igjen - så da får vi se hvor dyrt det blir før jeg biter i det sure eplet og knaller til med bruktkjøp til dobbelt pris av nypris