Hva er din guilty pleasure?

Vet ikke om dette er en guilty pleasure eller bare en diagnose verdig, men jeg har sans for Tudors P01... Den der på en tropic rem når man plasker rundt i skjærgården, snorkler etter kamskjell eller drikker litt for mye øl på bryggen? Høres ut som en låt av postgirobygget i mitt hode.. :D
Tudor-Black-Bay-P01-Baselworld-2019-16.jpg

Må innrømme at denne har vokst på meg, men enda laaaaaangt igjen til at det er aktuelt å betale premium pris for en "modet SKX". De som derimot kjøper denne kan nok regne med en fin avkastning om 20-30 år om interessen for vintage holdes seg oppe. Jeg tror denne kan bli en så sjelden variant at den blir ettertraktet med tiden.
 
Vet ikke om dette er en guilty pleasure eller bare en diagnose verdig, men jeg har sans for Tudors P01... Den der på en tropic rem når man plasker rundt i skjærgården, snorkler etter kamskjell eller drikker litt for mye øl på bryggen? Høres ut som en låt av postgirobygget i mitt hode.. :D
Tudor-Black-Bay-P01-Baselworld-2019-16.jpg

Jeg synes den Tudor'en er veldig kul jeg! Forstår ikke alt hatet som er rettet mot denne.

Min kandidat i denne tråden er noe så kjedelig som 114060. Jeg mener dette er bortimot den perfekte klokke, bortsett fra at jeg synes den (på linje med en god del andre Rolex'er) er ødelagt gjennom å ha blitt et status symbol for Hvermansen. Da selv kona mi, som er null interessert i klokker, med sarkasme i stemmen sa til meg "har du kjøpt deg Rolex nå da?!?", så forstod jeg at det ikke funker for meg. Jeg vil heller være under radaren, men inni meg ser jeg fremdeles denne klokka som svært vellykket.

Bilde fra eget arkiv, tatt før jeg så meg nødt til å selge klokka (selvsagt med et lite påslag i pris).

IMG_20180504_182846 (1).jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Axl
Jeg synes den Tudor'en er veldig kul jeg! Forstår ikke alt hatet som er rettet mot denne.

Min kandidat i denne tråden er noe så kjedelig som 114060. Jeg mener dette er bortimot den perfekte klokke, bortsett fra at jeg synes den (på linje med en god del andre Rolex'er) er ødelagt gjennom å ha blitt et status symbol for Hvermansen. Da selv kona mi, som er null interessert i klokker, med sarkasme i stemmen sa til meg "har du kjøpt deg Rolex nå da?!?", så forstod jeg at det ikke funker for meg. Jeg vil heller være under radaren, men inni meg ser jeg fremdeles denne klokka som svært vellykket.

Bilde fra eget arkiv, tatt før jeg så meg nødt til å selge klokka (selvsagt med et lite påslag i pris).

Vis vedlegg 139937

Deler din oppfatning av Rolex. Har bare en eldre submariner selv som nok går under radaren for de fleste. De høyt etterspurte stålmodellene har ødelagt mitt forhold til merket. Blir veldig mye bling og flash for å vise at du har brukt penger på noe dyrt. Det har hele tiden vært snakket om at suben kan brukes til alt fra dykkerdrakten til dressen, men snart er det vel bare dressen den brukes til. :p

Edit: Så ja, jeg mener at en alminnelig submariner hører hjemme på en guilty pleasures liste.
 
Hvilke andre grunner er de der for?

De er jo valgt ut fargemessig mtp at det skal se ut som en regnbue og bidrar dermed med noe ekstra til designet. Selv føler jeg at bruk av diamanter på klokker stort sett handler om å få plass til flest mulig og at det derfor ofte blir veldig glorete. Se bare på "årets versjon" fra Baselworld med diamantbelagt skive. Med den er vi tilbake til det samme gamle og way over the top IMO. Daytonaen er mye mer balansert i forhold.

Skjermbilde 2019-03-26 kl. 19.58.04.png
 
Platona med baguette diamanter på markører er smakfullt, ellers er stort sett diamanter tacky
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Jeg kjøpte min guilty pleasure i 2016. :) Når man av og til føler litt skam når man bærer den på håndleddet, men samtidig titter ned på den relativt ofte uten å se etter hva klokken er og kjenner glede over fargekontrasten og designet - så er det sweetspot.
BEA1AEE2-5395-408F-9425-050CE876C5E9.jpeg
 
Ganske harry, men jeg liker den.
Den har jeg hatt! Kjøpte den ny hos Bulgari i Milano. Stor stas. Syns ikke den var harry. Syns fremdeles den er flott:)

YO! Sushi er min ekte GP:oops:

@Hansaeng: 1680/8 -> der kunne jeg gått på en skikkelig smell! Fantastisk!
 
  • Liker
Reaksjoner: Mule
Den har jeg hatt! Kjøpte den ny hos Bulgari i Milano. Stor stas. Syns ikke den var harry. Syns fremdeles den er flott:)

YO! Sushi er min ekte GP:oops:

@Hansaeng: 1680/8 -> der kunne jeg gått på en skikkelig smell! Fantastisk!
Ja, en 1680/8 hadde vært helt sjukt... men kunne klart meg med en 16808 også. Synd det ikke er mulig å få kjøpt her til lands... Har vært Drømmeklokken min i mange år.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
GP bigtime:

— skille —

@Hansaeng: ordner seg for snille gutter? :)
 
  • Wow
Reaksjoner: Hansaeng
GP bigtime:

— skille —

@Hansaeng: ordner seg for snille gutter? :)
Er høy GP faktor, men ikke 330’ høy..
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta