Hva er akseptabel ventetid?

Medlem
6. nov. 2011
Innlegg
2.111
Jeg bestilte en klokke 12. januar, og ventetiden har passert 10-40 hverdager som de opplyser er normalt. Jeg har mailet dem flere ganger og får til svar at de ikke vet men det tar tid med en slik klokke og en masse bla bla bla. De har også beklaget at det har tatt lengre enn de opplyser om uten at jeg har fått noe mer informasjon. Sendte dem en mail idag å spurte om det dreier seg om uker eller mnd... Får vel svar til uken tenker jeg...

Er dette akseptabelt, er det noe jeg kan gjøre/kreve? Eller er det bare å VENTE fortsatt?

Måtte bare få ut litt frustrasjon.... :oops:
 
Er det urverket.no det er snakk om? Hørt et par historier om folk som har måttet vente lenge derfra.

Tror det fungerer slik med dem: når de mottar bestilling så begynner de å søke etter butikker som er villige til å gi dem modellen du har bestilt til redusert pris, og denne letingen kan ta noe tid. Tror ikke de kan gi deg noe fast svar da de vel enda prøver å skaffe den inn til en pris hvor de kan selge den igjen med profitt. Rett på meg om dette ikke stemmer folkens.

Må være utrolig frustrerende å vente i en slik situasjon, da du aldri får en klar dato på når du kan forvente klokken. De vet kun hvor lang tid det er vanlig at det tar, men du kan jo være uheldig. Det er tross alt snart april. Jeg ville prøvd å få hevet kjøpet og skaffet klokken fra en annen plass. Om det er mulig.

Lykke til. Føler med deg, venting er (som kjent) noe dritt.
 
Ja, er urverket! De sa til meg for en stund siden at den var blitt bekreftet av leverandør, men at de ikke hadde den på lager... Grunnen til at jeg valgte dem var differansen i forhold til de 3 andre AD butikkene var betydelig på pris. Det er tydeligvis ikke en klokke som vanligvis er inne, de andre jeg har ringt måtte også eventuelt bestille den.

Det er skikkelig kjipt å vente iallefall.....
 
Er det urverket.no det er snakk om? Hørt et par historier om folk som har måttet vente lenge derfra.

Tror det fungerer slik med dem: når de mottar bestilling så begynner de å søke etter butikker som er villige til å gi dem modellen du har bestilt til redusert pris, og denne letingen kan ta noe tid. Tror ikke de kan gi deg noe fast svar da de vel enda prøver å skaffe den inn til en pris hvor de kan selge den igjen med profitt. Rett på meg om dette ikke stemmer folkens.

Må være utrolig frustrerende å vente i en slik situasjon, da du aldri får en klar dato på når du kan forvente klokken. De vet kun hvor lang tid det er vanlig at det tar, men du kan jo være uheldig. Det er tross alt snart april. Jeg ville prøvd å få hevet kjøpet og skaffet klokken fra en annen plass. Om det er mulig.

Lykke til. Føler med deg, venting er (som kjent) noe dritt.

Det du nevner her er nok helt riktig i forhold til hvordan de skaffer klokken til kunde! Noen klokker har de selv på lager, men stort sett ikke de dyrere klokkene;)

Og i tilfellet her er det nok ikke så mange AD' er som har denne Omega klokken inne, og det er nok enda færre som evt "handler" med urverket og er villig til å gi de den prisen de vil kjøpe den for.. Og sånn er det fort med en gråsone forhandler! Så her må nok fort en AD bestille den fra fabrikk for så å kunne selge den til urverket. Og er den ikke på lager hos Omega tar jo dette fort laaang tid..

Muligens hadde jeg prøvd å heve kjøpet, å skaffet klokken et annet sted eller kjøpt noe annet :p
 
Det å kjøpe noe annet er uaktuelt! ;)
Jeg får se hva de svarer til uken, og hvis ikke det er et realt svar så vil jeg prøve å eventuellt heve kjøpet å få tak i den et annet sted. Den klokken er virkelig DEN klokken for meg så at det blir den er helt sikkert! :)
 
Hvis den ikke er på lager hos de AD du har vært i kontakt med er det slettes ikke sikkert at ventetiden hadde vært noe kortere der. Hvis ikke Urverket hadde funnet en forhandler som ville levere hadde du fått beskjed for lenge siden. Ventetid på noen måneder er slettes ikke uvanlig, men kanskje i lengste laget hvis det er Omega det er snakk om...
 
Hvis den ikke er på lager hos de AD du har vært i kontakt med er det slettes ikke sikkert at ventetiden hadde vært noe kortere der. Hvis ikke Urverket hadde funnet en forhandler som ville levere hadde du fått beskjed for lenge siden. Ventetid på noen måneder er slettes ikke uvanlig, men kanskje i lengste laget hvis det er Omega det er snakk om...

Det er akkurat det jeg har fått inntrykk av selv.
Jeg mener å ha hørt at det er en inne i Oslo, men det er ikke den modellen jeg ønsker. Den har masse bling og det blir litt too much for meg, og det er jeg ikke interessert i å betale masse penger for. ;)

Men ja, en Omega skulle man jo tro ikke tok sååå laaang tid... :p
 
Heisann,


Hvorfor kjøpe klokke på nettet når ingen andre AD'er vil ta i uret med tanke på eventuelle garantispørsmål senere? Har selv handlet fra de, og det ble endel tull for min del. Ingen av de store produsentene ønsker å handle et ur kjøpt på nett, tror nærmest de er instruert til å la være... Ble mye frem og tilbake, papirene stemte ikke, og det tok vannvittig lang tid. I tillegg er det vel ikke mye å spare på et slikt kjøp hvis man toller den inn? Og mulighetene til å bli spurt etter papirer i tollen på uenlandsreiser er økende.

Bare litt nysgjerrig :)

mvh G
 
Det å kjøpe noe annet er uaktuelt! ;)
Jeg får se hva de svarer til uken, og hvis ikke det er et realt svar så vil jeg prøve å eventuellt heve kjøpet å få tak i den et annet sted. Den klokken er virkelig DEN klokken for meg så at det blir den er helt sikkert! :)

Dersom du skulle ønske det er det uproblematisk å å fra avtalen uten å ha noen hevingsgrunn. Gi beskjed om at du vil benytte angreretten etter angrerettloven, og du vil være fri for alle forpliktelser. Men dersom det er en uvanlig modell er det jo ikke sikkert at andre kan skaffe den noe raskere.
 
Dersom du skulle ønske det er det uproblematisk å å fra avtalen uten å ha noen hevingsgrunn. Gi beskjed om at du vil benytte angreretten etter angrerettloven, og du vil være fri for alle forpliktelser. Men dersom det er en uvanlig modell er det jo ikke sikkert at andre kan skaffe den noe raskere.

Jeg har purret på de igjen og de sa da at de hadde tatt kontakt med Omega og skulle gi meg beskjed så fort de fikk svar derfra. Så jeg venter og ser... Jeg gidder ikke igjennom like masse kjas et annet sted foreløpig. Tenker også at det kan ta lang tid andre steder også. :)
 
@gyrostabil:
urverket selger ur på det norske markedet (side på norsk og .no adresse) og er dermed under de norske merverdireglene. Alle priser på urverket.no er inkl. mva.

Man kan vel bli etterspurt kvittering etc i tollen, men det er kun om du ikke har gjort hjemmeleksen din ved å deklarere det du har med deg ved utreise.

Urverket skal vistnok selge ut med garantikort stemplet fra forhandlere. Det skal ikke by på problemer ved service. Om du har andre erfaringer fra urverket er det litt rart.
 
@gyrostabil:
urverket selger ur på det norske markedet (side på norsk og .no adresse) og er dermed under de norske merverdireglene. Alle priser på urverket.no er inkl. mva.

Man kan vel bli etterspurt kvittering etc i tollen, men det er kun om du ikke har gjort hjemmeleksen din ved å deklarere det du har med deg ved utreise.

Urverket skal vistnok selge ut med garantikort stemplet fra forhandlere. Det skal ikke by på problemer ved service. Om du har andre erfaringer fra urverket er det litt rart.

Dette medfører riktighet. Solgte nettopp ett ur som var kjøpt igjennom urverket, det hadde 100% utfylte papirer fra en butikk i hellas. Så lenge merket tilbyr ww garanti så ser jeg ikke at det skulle oppstå noen problemer med garantisaker eller service for den del.


Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Rart det tar så lang tid med en ny Omega. De jeg handlet av fikk modellen jeg bestillte fra fabrikk etter bare noen dager. Mulig dette varierer.

Vente så lenge er no kjedelige greier. Føler med deg der. Får håpe du får den snart!
 
Takk! :rolleyes: De AD butikkene jeg har vært i kontakt med sa også at det ville være en stund ventetid. Det er typisk meg når jeg virkelig ønsker meg noe så tar det ekstra tid! Det der med å smøre seg med tålmodighet har aldri vært min sterke side. Første gang bestefaren min skulle passe meg, og jeg ventet på mamma, sa han at jeg måtte smøre meg med tålmodighet. Når mor omsider kom hadde jeg klint inn hele trynet med lypsyl! :p