Hva anbefales av verktøy

Til remmer burde denne duge : Bergeon 6767-F - Tidssonen Webshop

Ellers kan det være greit å ha en kasse åpner, Cape Cod noen pinsetter og et lite sett skrutrekkere. Med dette kommer du langt enten det er skifting av batteri, polering eller litt hjemme "mekking"

Hva brukes kloen til? Skulle skifte fra gummirem til skinnrem på PAMen i går og fikk problemer med å få ut skruen. Fikk skrudd den opp, men den satt fremdeles "tight" i gummien. Pinsett vil vel gjøre nytten vil jeg tro.

Hvilken størrelse (mm) på skrutrekker bør passe originale/ ikke originale remmer til Panerai? Litt drøyt å starte med et skrutrekkersett.

Hva brukes kloen til? Skulle skifte fra gummirem til skinnrem på PAMen i går og fikk problemer med å få ut skruen. Fikk skrudd den opp, men den satt fremdeles "tight" i gummien. Pinsett vil vel gjøre nytten vil jeg tro.

Gummien kan være litt tight ja, så en pinsett vil være en god idè.

Kloen brukes for å nå barettene ved bruk av skinnrem. Da må man smyge seg inn mellom remmen og "ørene" på kassen for å få hakket rundt baretten og dytte den innover! :)

Hvilken størrelse (mm) på skrutrekker bør passe originale/ ikke originale remmer til Panerai? Litt drøyt å starte med et skrutrekkersett.

På skrutrekkeren som fulgte med paneraien min til å skru av og på "pre-V" spenna er bredden 1,6mm, men helgarder deg og kjøp f.eks 0,8, 1,2 og 1,6

Her tipper jeg noen andre kan svare bedre etter som jeg ikke har "screw-bars".

Takk for tilbakemelding og tips :D

Håper det er en stund til jeg må skifte batteri :cool:

Redigert:
Hva anbefales av "ABC Tools" for enkle operasjoner som skifte av remmer?
@Ustoppelig
Jeg bruker en oem skrutrekker på 1,6. Dette passer perfekt til en Panerai Luminor 44mm.
Hvis du skal flytte over spenne så kommer det an på om du har skruer eller "springbars". Hvis skrue så passer sannsynligvis den samme skrutrekkeren på 1,6. Hvis springbar så kjøper du Bergeon-verktøyet eller et annet enkelt barettverktøy med gaffel og pinne.

:)

Redigert av en moderator:
@Ustoppelig
Jeg bruker en oem skrutrekker på 1,6. Dette passer perfekt til en Panerai Luminor 44mm.
Hvis du skal flytte over spenne så kommer det an på om du har skruer eller "springbars". Hvis skrue så passer sannsynligvis den samme skrutrekkeren på 1,6. Hvis springbar så kjøper du Bergeon-verktøyet eller et annet enkelt barettverktøy med gaffel og pinne.

:)

@mrChurchill, med OEM så mener du verktøyet som følger med i boksen eller har du fått tak i mer stasj fra Panerai? Mitt skrutrekkerblad løsnet fra trekkeren. Festet med en skrue som er løs :rolleyes: Ser det er to skruehull på trekkeren, så det kan tenkes at jeg må lete etter den andre, eller er det kun en skrue på disse OEM trekkerne? Kjøper uansett en skrutrekker fra sonen slik at jeg alltid er beredt når ny rem skal skiftes.

[MENTION=2600]mrChurchill[/MENTIONholder OEM så mener du verktøyet som følger med i boksen eller har du fått tak i mer stasj fra Panerai? Mitt skrutrekkerblad løsnet fra trekkeren. Festet med en skrue som er løs :rolleyes: Ser det er to skruehull på trekkeren, så det kan tenkes at jeg må lete etter den andre, eller er det kun en skrue på disse OEM trekkerne? Kjøper uansett en skrutrekker fra sonen slik at jeg alltid er beredt når ny rem skal skiftes.

Er den som følger med ja :) Mener det bare er én skrue som holder bladet på plass. Bare å stramme den! @Ustoppelig