Hva anbefaler dere av titanklokker?

Det er mange pene dressur der ute i Platinum.
Her er min A. LAnge & Söhne, Lange 1 Time Zone. I Platinum.
Du vil ikke bare "se" forskjellen. Du vil også føle forskjellen. Vi snakker betydelig høyere egenvekt for Platinum enn gull.
Du skjønner hvorfor når du holder det i hånden.

Takk for veldig gode tips... Var en griselekker klokke, men finner den bare i forskjellige gullvarianter og utfor mitt budsjett (250-300K)

Hvor kjøpte du din?

Dersom jeg skulle bruke 150K på én klokke, hadde det definitivt ikke blitt titan - dersom det er mulig å finne edle metaller du ikke reagerer på. Og det tror jeg det er, ref Moores utmerkede post.
Jeg ville seriøst vurdert AP eller JLC, subsidiært Rolex. Du får feks hvitt gull Sub i mint tilstand for ca 150K. Eller gult gull GMT for ca 135. Begge nyeste utgaver. Et alternativ er Daytona i gull, ligger en på finn godt innenfor budsjett.
Men et steg opp i den horologiske verden er jo AP..(mulig denne ikke treffer ditt behov, men likevel :))
audemars-piguet-15300OR.OO.D002CR.01_MED.jpg

AP syns jeg ser litt "rar" ut - (unnskyld uttrykket) - hvertfall som et dressur.
JLC har en del fint, men usikker på sammensetning av legering.
Er åpen for Rolex, men er jo så klart usikker på sammensetningen av metaller..
Må vel være noen urmakere som følger med på dette og evt. kan svare?

Det er mange pene dressur der ute i Platinum.
Her er min A. LAnge & Söhne, Lange 1 Time Zone. I Platinum.
Du vil ikke bare "se" forskjellen. Du vil også føle forskjellen. Vi snakker betydelig høyere egenvekt for Platinum enn gull.
Du skjønner hvorfor når du holder det i hånden.

Takk for veldig gode tips... Var en griselekker klokke, men finner den bare i forskjellige gullvarianter og utfor mitt budsjett (250-300K)

Hvor kjøpte du din?

Fant den til slutt..

A. Lange & Söhne - Lange 1

Men det blir som sagt for mye...

Hei,

har fulgt med tråden en stund og ser jo at de fleste av dere har bred kunnskap rundt kvalitetsklokker.
Da har jeg en utfordring til dere :p
- Jeg kunne tenkt meg en skikkelig klokke i titanium.
Har et budsjett på alt fra 20K - 150K, men syns utvalget raskt blir dårligere når en MÅ ha titanium. (grunnet nikkealergi)

Noen anbefalinger?

Du kan få kjøpe min Breitling Emergency Mission. Titanium, Yes Sir.

Nytt batteri og service på ELT tatt.