Hublot? Hva mener medlemmene?

7507422568_89b5757cb5_c.jpg

Vi trenger å få litt Hublot-hype på TS. Helt seriøst. Denne er helt rå! Jeg tipper Hublot har gått fra posør-klokke til WIS-klokke innen 5-10 år. Kanskje de er der allerede? :mrgreen:

helt enig:)
Enabler med et bilde av min:)

20131225_134830_zps4b524e72.jpg

Hublot-King-Power-Unico-Titanium.jpg

Hublot-KingPowerUnicoRoseGold-701.OX_.0180.RX_3_Large.jpg

Jeg tar gjerne en King Power UNICO i titan eller roségull.

Ingen tvil om at de har flere tøffe modeller, men personlig så syns jeg ting har tatt en ganske trist retning med all for høy hyppighet av limited editions og kjendisfrieri.

Om Biver hadde kuttet 9 av 10 klokker i kolleksjonen, gått fullstendig over til UNICO og roet markedsføringsstuntene, så tror jeg Hublot hadde falt bedre i smak blant flere norske entusiaster enn hva det gjør i dag.

@Juice

Helt enig i at ca. 90% av kolleksjonen kunne vært kuttet bort, rett og slett tatt en liten Zenith post Thierry Nataf. Synes dog at de modellene de treffer med til tider er innertier. Lugsene og detaljene i noen av Big Bang-modellene virker ekstremt pent og forseggjort. Vil tro kvalitetsfølelsen er høy, har enda ikke hatt muligheten til å se på noe særlig i levende livet da jeg alltid har prioritert andre merker ved butikkbesøk. In house-problematikken har vel være spøkelset som har gjort at WIS-entusiastene holder seg unna men tror at de nye verkene over tid kan gjøre noe med dette.

Edit: Noe jeg synes er kult er at det virker som de som eneste(?) brand virkelig gjør et støt i forhold til kundeservice. De utvider vel de fleste ur med 5 års worldwide garanti og låneklokke ved service ved deres boutiques. Hadde vært spennende å høre erfaringer her men er vel ikke så mange Hubloter på TS i det hele og store.

Redigert av en moderator:
Edit: Noe jeg synes er kult er at det virker som de som eneste(?) brand virkelig gjør et støt i forhold til kundeservice. De utvider vel de fleste ur med 5 års worldwide garanti og låneklokke ved service ved deres boutiques. Hadde vært spennende å høre erfaringer her men er vel ikke så mange Hubloter på TS i det hele og store.

Bare dette har vært nok til at jeg (delvis) har endret syn på Hublot.

Jeg deler din oppfatning @ UJU. Har lenge hatt en inntrykk av Hublot som "close but no cigar", men alltid (i de mindre rom) innrømt at det er lite som skal til før de treffer blink.

Oppskriften i min bok ville vært:
Nyskapning på verkfronten, ikke nødvendigvis med kompliserte verk, men også mot robusthet eller nøyaktighet.
Dropp LE-hypen. Selg heller på stort utvalg, og lavt antall pr modell, fro det er det det faktisk er.
Større spenn. Tilby flere komplikasjoner og bruksområder.

Synes Hublot mangler klokker med eleganse. de har råskap, russisk look og særpreg. Hvis vi oversetter dette til smaker vil jeg si de har syre og bitterhet. De trenger mer sødme, salthet og ikke minst unami.

Helt genialt med service-satsningen deres. Håper dette bidrar til økt konkurranse på dette som vi har sett på bil.

Etter at jeg deltok på et flere timer langt vekkelsesmøte for Hublot har jeg så smått begynt å endre mitt syn. Fra nei til tja ... De har noen modeller jeg gjerne kunne hatt på håndleddet. Spør meg ikke hvilke. Teflonhjerne etc.

Vet dere forresten hvor navnet "Big Bang" kommer fra?

JC Biver brukte nesten ti minutter på den historien - jeg kan sammenfatte det i et par setninger - og det var selvsagt han som kom opp med navnet. Hvorfor Big Bang?
Jo, alt her i verden har sitt utspring fra "The Big Bang". Gull og gummi har aldri siden vært i "samme stykke" - "together in the same piece", som han sa, før Hublot gjorde det med Big Bang.

I etterkant av møtet ble dette diskutert. Er virkelig Hublot de første til å kombinere gull og gummi? Biver påstår så.

Etter at jeg deltok på et flere timer langt vekkelsesmøte for Hublot har jeg så smått begynt å endre mitt syn. Fra nei til tja ... De har noen modeller jeg gjerne kunne hatt på håndleddet. Spør meg ikke hvilke. Teflonhjerne etc.

Vet dere forresten hvor navnet "Big Bang" kommer fra?

JC Biver brukte nesten ti minutter på den historien - jeg kan sammenfatte det i et par setninger - og det var selvsagt han som kom opp med navnet. Hvorfor Big Bang?
Jo, alt her i verden har sitt utspring fra "The Big Bang". Gull og gummi har aldri siden vært i "samme stykke" - "together in the same piece", som han sa, før Hublot gjorde det med Big Bang.

I etterkant av møtet ble dette diskutert. Er virkelig Hublot de første til å kombinere gull og gummi? Biver påstår så.

Hvorvidt de var det første merket i verden som testet ut denne kombinasjonen er jo uvisst, men de var i alle fall ett av de første merkene som benyttet kombinasjonen i en en serieprodusert modell....som i tillegg oppnådde en moderat grad av suksess.

Da snakker vi selvfølgelig ikke om Big Bang, men Hublot med Carlo Crocco bak roret på 80-tallet.

Jeg husker godt da Big Bang ble lansert, og hele konseptet med "Big Bang" og "fusion" oppfattet jeg den gang som veldig kult og attraktivt.

Konseptet er kult fortsatt det, men det blir veldig vannet ut av drøssevis med teite Limited Editions og uoversiktelig kolleksjon.

Hadde de klart å konsentere sin identitet rundt Big Bang/Fusion på samme måte som f.eks. Zenith rundt El Primero, så tror jeg vi hadde fått en vinner.

@Juice, hvis det du sier er rett, så beviser det at JC bevisst løy oss alle opp i ansiktet. Ikke rart at det var en del som ristet på hodet den kvelden.

JC "røpet" også en annen hemmelighet - det var på dette tidspunktet jeg lurte på om mannen enten var full eller rett og slett spik spenna gal. Carbon er et komposittmateriale og kan "kopieres" av nesten et hvilket som helst slags fiber, sa han. Nå har de kjøpt/leid en stor lin-farm. Og nå skal de lage klokker av lin. WTF, skal det bli linkasser og linbezeler nå?

Det var umulig å få ut av mannen om dette var alvor eller om han siktet til den "dongeriklokka" de allerede har i utvalget:

Da liker jeg faktisk denne vel så bra:

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Redigert av en moderator:
Hublot er et av de merkene som virkelig taler til meg. Om jeg skal bruke mine egne penger på et nytt ur i denne prisklassen så hadde nok Hublot kommet fremfor både AP og Patek.

At The Special One nå er en del av laget gjør jo bare merket enda bedre for min del ;)

[video=youtube;AyKu7d8D4pU]http://www.youtube.com/watch?v=AyKu7d8D4pU&feature=c4-overview-vl&list=PLl7JUiPZJqKHb69hrORbNAgZAtwauP1yk[/video]

Etter å ha hatt en Big Bang i samlingen i ca 1 år, så må jeg si at jeg liker Hublot. Jeg er enig i at store deler av kolleksjonen kunne vært fjernet, men på den annen side er dette litt av identiteten til Hublot. Greit nok at det er mye ETA, med forholdsvis lite egen modifikasjon, men leken med design og materialer synes jeg er spennede. Jeg savner tidvis min Hublot, det er noe med det totale utrykket til klokken som jeg liker. Min påstand er at mange velger bort Hublot før de i det hele tatt har vurdert det. Ofte med bakgrunn i av at prisen er stiv mtp at det er ETA. For min egen del så er absolutt Hublot noe som kan komme inn i samlingen igjen, spesielt ettersom in-house produksjonen er kommet svært langt.

Jeg tror overpriset ETA-stempelet de har dratt på seg handler mye om de har prioritert flashyness fremfor horologi, og tradisjonelt har henvendt seg mer til rappere med gull ikke bare rundt halsen, men også på tennene, enn til kvalitetsbevisste herremenn. Slikt skaper jo et image som gjør at man må jobbe langt hardere for å bli tatt seriøst av de seriøse på et senere tidspunkt. Derfor sliter de nok kanskje mer enn enkelte andre som ikke har noen in house-røtter. Og jobben blir ikke enklere når man fortsatt gir de (unnskyld) mildt sagt tacky modellene og mange som er i grenseland mye plass i kolleksjonen. Joda, det er en del interessant ute og går designmessig der også, men det kan man si om så mangt, inkludert klokker som ikke kommer fra klokkemerker, men bare er varemerke-merket...

Mulig jeg er litt snerpete, de fleste klokkemerke har jo en del horribelt på samvittigheten. Men for de fleste er det snakk om enkelte unntak og tidvise rare påfunn. Selv om Hublot for all del også har levert akseptable produkter, er det liksom ikke et merke jeg ville kikket på når jeg vurderte ny klokke. Skulle jeg noen kjøpt en Hublot noen gang måtte det nok rett og slett vært en konkret modell jeg forelsket meg i.

På tide å bumpe Hublot-tråden.

Selv har jeg tidligere vært negativ til Hublot, men det har nylig endret seg. Var nylig på tur til utlandet, nærmere bestemt Syden, og vindustittet på et utvalg Hublot.

Det viste deg at jeg fortsatt er skeptisk til voldsomme Big Bang, men jeg ble forelsket i et par av Classic Fusion modellene. Ordentlig lekre var de, men dessverre ble det ikke anledning til å prøve, eller forhøre seg om pris. Noen som vet hva Bjerke tar for et eksemplar i titan?

1-classic-fusion-opaline-dial-watch-hublot.jpg

Jeg vet at det finnes mange meninger om Hublot, men jeg anbefaler alle å prøve en på hånden før man sier noe for bastant. Jeg syntes ikke noe om Hublot tidligere da jeg kun hadde sett bilder av de og lest om overprisede ETA-klokker, men nok en gang overrasker klokkeverdenen meg. Jeg fikk nemlig prøve en Hublot Aero Black Classic Fusion på hånden for noen uker siden og da forsvant plutselig all "klokke-fornuft" som urverk, pris osv ut vinduet.

Når alt kommer til alt er jo ofte godfølelsen viktigere enn alt annet og jeg må si at godfølelsen kom snikende når jeg fikk prøve denne. Sitter som et skudd rundt håndleddet! Ikke aktuell for meg å kjøpe nå, men om jeg en gang skulle føle meg leken og har litt penger til overs så kunne jeg fort røket på en slik ;)

iSkoWtY.jpg