Hodinkee: Vintage klokker som skulle kostet mer enn det de gjør...

En Cartier tank med romertall......neeei men ellers er jeg fornøyd med listen, har både en Memovox, Chronostop og Heuer flyback. Dette bekrefter min gode smak og teft ;)

Men på den seriøse siden, Heuerne har tørket ut lenge og egentlig vil jeg si at JLC pilot varianten er mer underpriset en IWCn.
 
Har lyst på både en Seiko Bullhead og en "vanlig" Seiko chrono selv, men ser ut som om markedet for disse har steget betraktelig i de siste årene. Mesteparten av e som er tilgjengelig på ebay har MUGG elle noe lignene de uvesen i verket, og de skal man visst helst styre unna.

Har hatt litt lyst på memovoxen også, men synes egentlig ikke den er så rimelig, må jeg innrømme.
 
Jeg synes en Speedy mangler da. En vintage 861 fra seint 60, tidlig 70-tall er veldig mye FET klokke for pengene. :cool:
 
Ser at IWCen koster omtrent 50k brukt der ute i verden. Er det alt for lite?

Nei og stigningen på den har vært mye mindre enn JLC modellen i det siste. JLC MXI burde vært på denne lista da det ikke finnes noen grunn til at den skal koste mindre. Synes jeg da :) og sånn kan man synse uten at markedet bryr seg i det hele tatt ....