Hodetelefoner

Solli

Støttemedlem
Medlem
23. juni 2010
Innlegg
2.068
Sted
Oslo
Vurderer å kjøpe noen gode hodetelefoner til kontorbruk. Tester Beyerdynamics T5P (første generasjon). Noen som har anbefalinger / erfaringer å dele?
 
Må de være lydtette? Hvilket prisnivå ser du for deg?

På jobb foretrekker jeg absolutt in-ear hvis de skal stenge lyd ute/inne. Her er det mange gode kandidater. Jeg har hatt god erfaring med propper fra Pioneer og Philips. Her er det snakk om en femhundrelapp, så har du dritbra lyd. Forbruksvare da. Hvis du bruker de on the go, i tillegg på kontoret, så blir de jo slitt ut etter 1-2 år.

Hjemme, for ordentlig lyd, bruker jeg AKG K701. Er svært fornøyd. De har alt det jeg ser etter i et headsett.

Finnes kanskje en tråd om dette fra før. Vet vi har en stereoanleggtråd.
 
Hei,
På kontoret sitter jeg med beyerdynamic hodetelefon dt770 pro 80
Disse er helt kanon ! Anbefales :)

Hvis du vil dra den ekstra langt så spandere du på de en liten DAC til typ en høvding, så spiller de helt ekstremt rent :)
 
+1 for 770. God nok lyd for mine ører, de er billige, og kanskje enda viktigere: de er komfortable nok til å jobbe med lenge.

Jeg antar at Beyerdynamics T5P er fantastiske hörlurar, men for min jobbsituasjon blir det litt råflott. De slenger rundt i både bager og div åpne landskap hos kunder ...
 
Haha, tenkte jeg skulle la være å komme trekkende med 770 også i denne tråden, men siden dere allerede har gjort det: +1

Jeg har ett par på jobb, og samboeren har ett par hjemme som jeg nok også er hovedbruker av. 32 Ohm-utgaven, drives komfortabelt også av bærbart utstyr.
 
Nyter innimellom ennå Audeze LCDs. Senest i kveld et par LCD-X - rett fra en MacBook Pro. Har sysla med en del slike øreklokker, og disse er ganske gode. :) Krever lite power for å låte flott.

1446503349054
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreaskh
Nyter innimellom ennå Audeze LCDs. Senest i kveld et par LCD-X - rett fra en MacBook Pro. Har sysla med en del slike øreklokker, og disse er ganske gode. :) Krever lite power for å låte flott.

1446503349054
Uhørt flotte, og jeg tviler ikke på at de er gode! Men du store alpakka..17 løk er friskt!
 
  • Liker
Reaksjoner: bjorngb
Hiver meg inn i denne tråden i stedet for å opprette en nesten identisk.
Ser etter et par nye hodetelefoner for litt variert bruk som jeg håper kan komplimentere B&W P5 og Sennheiser HD650 som jeg har fra før, og gjerne overlappe litt bruksmessig til begge sider. Hovedkriteriene er heldekkende, passe portable og de skal være lukkede. I hovedsak blir de nok brukt når jeg sitter og jobber på studio med iphone som kilde, men flott om de trives når de kobles til anlegget hjemme også.
Så langt har jeg P7 og Momentum / M2 i tankene, og på P7 har i grunn budsjettet røket for lengst. Noen tanker om disse eller andre som bør vurderes? Verdi for pengene veier også tungt.