Hjelp til vintage Longines

Den virker hakket for clean til å være original ja, men vanskelig å si selvsagt. Derfor jeg vil forhøre meg litt.
Pris er jo også en avgjørende faktor her.
 
En annen sak er at skiva har en metallring rundt kanten? Og at glasset ser ut som det er flatt, og ser ikke ut som et tradisjonelt acrylglass som stikker ut 2-3 mm opp over kanten, uvanlig, om ikke noe annet.
 
  • Liker
Reaksjoner: lommebok
Ser ut som om glasset er tatt av for fotografering, og metallringen er der glasset (plexi/acryl som stikker opp) skal hvile på. Skiven er sikkert original - den er bare pusset opp. Garantert.
 
Ok, det kan godt være at det er riktig. Men har aldri sett at noen har tatt av glasset på en klokke før fotografering, i så fall bør man opplyse om dette.
 
Denne er den første ref. 6666 jeg har sett som har:
  • Sort skive (med unntak av en fra Italia, say no more...)
  • Flagship skrevet på skiva
  • Uavhengig av referanse: Flagship under logo og ikke kl. 18/over sub-second
Da står vi ovenfor a) ei skikkelig one-of-a-kind Longines som er råsjelden til en fantastisk bra pris, eller b) en re-dial. Foreslår Occam's Razor her... ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: lommebok
Takker så mye for svarene så langt. Var jo i utgangspunktet ikke en redial jeg var ute etter, men synes klokken er veldig fint pusset opp.
 
Hei alle sammen!Skiva har vært profesjonelt restaurert og bevart i sin opprinnelige tilstand... Ofte skiva i sort er renovert fordi etter 40-50 år ser ikke veldig attraktiv. Glass ble fjernet til fotografering for å vise tilstanden av skiva. Denne klokken er unik Longines i orginal stand.
 
Hei alle sammen!Skiva har vært profesjonelt restaurert og bevart i sin opprinnelige tilstand... Ofte skiva i sort er renovert fordi etter 40-50 år ser ikke veldig attraktiv. Glass ble fjernet til fotografering for å vise tilstanden av skiva. Denne klokken er unik Longines i orginal stand.

Hei, og velkommen!

Restaurert (re-dial) er helt ok, men da synes jeg (vi?) at det er fair å nevne det i annonseteksten.

Videre må jeg også få si at jeg betviler din påstand at dette er restaurert tilbake til original, og at farge, layout osv. er opprinnelig for klokken. En ref. 6666 med Flagship på skiven er vel så sjelden at din er vel den eneste (?). Hadde det vært en Flagship-skive hadde også "Flagship" stått kl. 6 og ikke under logo kl. 12, og da med en annen font. Et kjapt bilde-søk på Google bekrefter dette.

Bottom line: Ikke noe problem med re-dials og som du sier: sorte skiver fra 50- og 60-tallet er ofte restaurert/re-dial. Og jeg må få si at dette er noe av det beste jeg har sett av re-dials. Men slikt skal i mine øyne opplyses om for en eventuell kjøper.
 
Hei, og velkommen!

Restaurert (re-dial) er helt ok, men da synes jeg (vi?) at det er fair å nevne det i annonseteksten.

Videre må jeg også få si at jeg betviler din påstand at dette er restaurert tilbake til original, og at farge, layout osv. er opprinnelig for klokken. En ref. 6666 med Flagship på skiven er vel så sjelden at din er vel den eneste (?). Hadde det vært en Flagship-skive hadde også "Flagship" stått kl. 6 og ikke under logo kl. 12, og da med en annen font. Et kjapt bilde-søk på Google bekrefter dette.

Bottom line: Ikke noe problem med re-dials og som du sier: sorte skiver fra 50- og 60-tallet er ofte restaurert/re-dial. Og jeg må få si at dette er noe av det beste jeg har sett av re-dials. Men slikt skal i mine øyne opplyses om for en eventuell kjøper.

Hei :)
Jeg har skrevet veldig tydelig at klokken var overhalet hos urmaker.For meg det betyr HELE klokken. Neste gang blir jeg mer presise.
Hvis jeg har klokken hvor skiva er ikke re-dial da sier jeg bare at den har glass eller krone som er byttet eller at det er NOS.
For spørsmål fra kunde om klokken er re-dial svarte jeg selvfølgelig Yes,men takk for godt tips! ;)
 
Hei :)
Jeg har skrevet veldig tydelig at klokken var overhalet hos urmaker.For meg det betyr HELE klokken. Neste gang blir jeg mer presise.
Hvis jeg har klokken hvor skiva er ikke re-dial da sier jeg bare at den har glass eller krone som er byttet eller at det er NOS.
For spørsmål fra kunde om klokken er re-dial svarte jeg selvfølgelig Yes,men takk for godt tips! ;)

Uten tvil en flott klokke. Godt du satser på en mer presis formulering i fremtiden.

Overhaling betyr i mine ører, og trolig andres, at slitedeler er skiftet og verket renset/oljet. Kan også medføre en rask polering av kasse samt rens av skive. Relume av markører, maling av skive, bytte til aftermarket skive/redial o.l. faller utenfor dette i mine ører og burde bli opplyst om på si slik at det er klart.
 
  • Liker
Reaksjoner: lommebok og andres