Hjelp til takst/lokalisering av klokke!

Medlem
25. des. 2010
Hei! Har arvet en klokke av min bestefar, men vil gjerne ha litt hjelp til å finne ut hvilken modell det er og hva den er verdt!

Den har gullreim og rund gullbase, romertall og en liten dato-visnings-ting.
På baksiden står det :

Baume & Mercier
Geneve
><> (ja, det er inngravert en fisk)
18k

4262118
MV045236

Takk på forhånd :)

Hei! Har arvet en klokke av min bestefar, men vil gjerne ha litt hjelp til å finne ut hvilken modell det er og hva den er verdt!

Den har gullreim og rund gullbase, romertall og en liten dato-visnings-ting.
På baksiden står det :

Baume & Mercier
Geneve
><> (ja, det er inngravert en fisk)
18k

4262118
MV045236

Takk på forhånd :)

Du bør nok ta noen bilder og legge dem ut her, uten det er veldig vanskelig å si noe fornuftig om den. Men på generell basis kan du nok regne med at affeksjonsverdien for deg, siden du har arvet den fra en slektning, antagelig overgår en evt salgsverdi med god margin.

Hei igjen, du kan lese gjennom dette om posting av bilder, da kan du poste bildene dine "inline", slik som dette:
786299.jpeg

786310.jpeg

Jeg anbefaler for øvrig å bruke Photobucket eller Imgur i stedet for bildr.no.

Uansett ser det jo ut til at en salgspris på rundt $1000 ikke er helt feil. Jeg vet ikke om din er i solid gull, men her ligger det en i solid hvitt gull til $1500 (kun lærrem på den).

Som du ser kan du finne lignende objekter på Ebay og salgsforumet på WUS som gir deg pekepinner om salgsverdi. Jeg vil uansett oppfordre deg til å bruke den og beholde den som et kjært minne.