Hjelp til min første Seiko.

Medlem
5. juni 2018
Innlegg
1
Sted
Hammerfest
Hei. Jeg er ny i klokke gamet, men har forelsket meg helt i Seiko klokker. Er på utkikk etter en Seiko klokke rundt 4-5 lapper. Vil ha en mekanisk klokke, og har funnet noen rundt om på enkelte nettsider som watchia og creationwatches. Er dette trygge steder å kjøpe klokker fra? Og står på Watchia at det er 0 toll, vil dette si at det er den prisen jeg ser på deres side som blir det jeg betaler? Har sett meg ut denne: Seiko Kinetic SRN045P2.

Bor i en mindre by i Norge, og er begrenset hva de har på den lokale urmakeren. Håper dere kan gi meg noen tips eller anbefalinger slik at jeg får feiret min første ordentlige lønning etter endt utdannelse! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Kjøp en Skx 007 eller 009 på jubilee. Spar resten av pengene til neste klokke. Seiko jubilee er skranglete, men tvilsomt om du finner en mer behagelig lenke. Creation er helt trygt.
 
Kjøp en Skx 007 eller 009 på jubilee. Spar resten av pengene til neste klokke. Seiko jubilee er skranglete, men tvilsomt om du finner en mer behagelig lenke. Creation er helt trygt.

Jeg vet ikke om det er tilfeldig, men for et halvt år siden bestilte en venn av meg to Seikoer fra Creation Watches. En SKX007, og en SRPB53. Begge klokkene ble levert med skiver som satt merkbart skjevt. Kanskje han var uheldig, eller at det var helt tilfeldig.

Men i slike tilfeller er det i alle fall greit å kunne skylde på en norsk forhandler, fremfor å måtte deale med kundeservicen og retur til Creation Watches. Mange norske autoriserte forhandlere sender med Posten, og hører du litt rundt får du sikkert kjøpt klokken til en pris som ikke er halvgæren.
 
Jeg handlet en SKX007 fra Creationwatches i fjor, den var helt fin :) Men det blir mye mer styr om det er noe feil på en klokke du handler fra utlandet, selvsagt..

Watchia drives i samarbeid med Klokker.no og de svenske og danske tilsvarende (klockor.se / urkompagniet.dk) virker det som. Er gråmarkedsforhandler (søk på det her på forumet, så finner du mye lesing). Jeg har handlet en klokke der, den ble sendt fra Oslo uten toll, så disse har de på lager i Norge.