Hjelp til klokkekjøp

jeg bruker tissot t-touch offshore :) funker bra helt til wireline gutta kommer med industrimagnetene sine, da går alle viserene i stå :p men det går heldigvis ann å synkronisere de tilbake ;)

En kompis har en Certina DS med quartz. Den funket som bare juling helt til vi plukket på magnetene på en... øhm... pipe-vasker.. var et fint navn på den, det husker jeg ikke.. :p

Har resatt chrono hånden for ham flere ganger, men den jobber seg vekk fra perfekt resatt over tid. :p Den tok nok litt skade av møtet.. :mrgreen:

Jeg hadde forøvrig en Swiss Military quartz på meg, den fungerte helt flott igjen etter at jeg resatte chrono hendene..

hehe ja mekanikk og magnetisme er ikke helt bestevenner tror jeg, virker som magnetismen vinner nesten hver gang :p

Jobber selv med en kar som har en Tissot (husker ikke helt hvilken, men lurer på om det faktisk er t-touch). En veldig stilig klokke! :D

Men for meg er ikke alle de funksjonene som følger nødvendige, og har alltid likt diver-klokke looken siden jeg fikk en brukt slik av brormin når jeg var en liten pjokk. :)

Order sent!

Da har jeg bestilt meg en Seiko SKZ327 fra watches88! :D

SKZ327K1.jpg

Tror jeg også må få kjøpt inn ei Nato-reim etterhvert. :D

Må også takke for svar og tips jeg har fått!

Gratulerer, tror ikke du blir skuffet over den der. Vanvittig flott bygget klokke, meget fornøyd med min :)

Nato reim offshore burde vært påbudt.
2 barrierer for å hindre katastrofe:p Dvs, miste uret i sjøen eller i hodet på noen...
Jeg har tenkt å flagge dette for hms koordinator slik at dette blir utlevert;)

Ellers er det must med dykker offshore. Tenk om man blir liggendes i sjøen og klokken atpåtil skal streike. Da snakker vi nedtur. Hehe!

Haha, tenkte det samme. :D

Eller vis man skulle mistet klokka i sjøen er det bare å få hooke tak i en ROV å fiske den opp igjen, god som ny. ;)