Hjelp til kjøp av klokke

Medlem
3. jan. 2015
Innlegg
5
Hei alle sammen!
Jeg trenger litt hjelp av dere erfarne når det gjelder kjøp av klokke. Jeg har et budsjett på 5000,-, og kunne gjerne tenkt meg en automatisk klokke (hvis ingen argumenterer godt nok til at det blir en quartz drevet) Kunne helst også tenkt meg en med lærreim, men hvis klokken gjør seg godt med lenke, så blir det det.

Hva mener dere? :)

Sindre
 
Kjør på med automatisk, helt klart.

Men trenger nesten litt mer informasjon for å komme med forslag. Siden du helst ønsker lærrem så vil du helst ha en litt "formell" klokke og ikke en dykker?

Ta en titt på merket som Certina, Tissot, Christopher Ward, Seiko, Orient etc så finner du nok noe som er godt innenfor budsjett!
 
Kjør på med automatisk, helt klart.

Men trenger nesten litt mer informasjon for å komme med forslag. Siden du helst ønsker lærrem så vil du helst ha en litt "formell" klokke og ikke en dykker?

Ta en titt på merket som Certina, Tissot, Christopher Ward, Seiko, Orient etc så finner du nok noe som er godt innenfor budsjett!

Gjerne en klokke som kan brukes både formelt og til vanlig, så dykker kan jeg absolutt gå med på :)
Og anbefaler du kjøp gjennom nett (creationwatches) eller hos AD?
 
Powermatic verkene til Certina og Tissot er jo veldig spennende og ligger i denne prisklassen. Ville søkt meg opp på disse og tatt en titt. De skal visstnok gå veldig bra for sin prisklasse og så har du 80(?)timer power reserve på dem. En så stor power reserve er vel ikke akkurat livsviktig, spesielt om dette er ditt første ur, men deilig å ha om man skulle la klokken ligge en helg.
 
Gjerne en klokke som kan brukes både formelt og til vanlig, så dykker kan jeg absolutt gå med på :)
Og anbefaler du kjøp gjennom nett (creationwatches) eller hos AD?

Det kommer litt an på. Kjøper du Seiko eller Orient bør du helt klart gå for creationwatches, pga pris og tilgjengelighet. AD i Norge for Tissot f.eks. Er ikke så mye å hente fra nettbutikk da.

Her er et par klassiske/fine klokker fra nevnte produsenter:

tissot_visodate.jpg

8394114716_9b503046b3_h.jpg

web_C026.407.16.087.10_15102.jpg

seiko.jpeg

S-SARX017_a_1024x1024.jpg

images


Den siste der liker jeg veldig godt (håndopptrukken dog), men du kan egentlig ikke trå feil med noen av disse etter min mening.
 
Du kan gå på Thune og prøve en Tissot visodate, og se om du liker den! Kommer i et par varianter:

1000w


Min personlige favoritt i klassen er Stowa Marine Automatic:

Review4stowa.jpg
 
Bare på hjemmesiden deres tror jeg. Evt kan du jo legge ut en WTB her på forumet. Kanskje du får napp.
 
Stowa har mange fine modeller og er "litt utenom det vanlige". God pris mtp. hva du får også :)