Hjelp til kjøp av første klokke(max 30k)

Var hos AD i dag og fikk sett på noen klokker(Omega og Breitling), må si jeg fikk sansen for Breitling Navtimer, og omega PO. Snuste litt rundt på Finn.no og fant denne annonsen http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=29857188
Noen som har noen innspill om den? Trygt å kjøpe en såpass gammel klokke? Hvis jeg går til innkjøp av denne, blir det som dresswatch. Som bruksklokke tenkte jeg å få meg en litt brukt PO.

PO - så er du ferdig med den saken.

Etter at den er i boks går det et par uker før du skal ha deg en Sub uten dato. Og slik går no dagan...

:eek:

Velkommen til forumet!

Stemmer også for en 16610 som nevnt før. Utrolig fin allroundklokke som er like fin på nato som på lenke.
Ligger en helt strøken en på finn for 28k nå. Det er jo innenfor budsjett.

Jeg ville gått for en 16610. Hvis den ikke faller i smak hadde jeg gått for en PO eller en IWC Aquatimer :)

Det virker på meg som denne klokken ikke bare skal brukes til alt, den skal kansje også beholdes, og helst over lang tid?

Som du selv sier, det ER mange alternativer. En annen ting du kansje snart vil erfare er at en klokke som du digger idag, er noe du lurer på hvorfor du likte så godt om kansje en måned. Starten på klokkeinteressen er brutal og smakskurven utvikler seg raskt.

Ikke forhast deg, gå til mange forskjellige AD`er, og få kataloger. Dra tilbake og prøv de du merker pulsen på best. Kansje de føles litt feil på armen. osv.

Uansett, det å jakte på forelskelsen er det morsomme, og (selvom dette nesten er umulig) prøv å ikke hopp på første og beste.

Det siste jeg unner deg er buyers remorse.

For å være litt utradisjonell: Corum Admirals Cup?

Sjekk og http://www.corum.ch

Eller stikk innom Tidemann Urmaker bak Stortinget. :)

corum-admirals-cup-gmt-44-watch.jpg

Det er helt riktig :)

Den er mye finere! ;)

Hehe... Jeg har jo begge klokkene vi snakker om her, og for min del blir suben brukt veldig mye mer og gir en helt annen følelse enn POen gjør.

Nå høres det ut som om jeg ikke liker POen min som jo overhodet ikke er tilfellet. PO er en usedvanlig velbygd klokke med flotte linjer, flotte designelementer (kurvingen på siden opp mot lugs er utrolig detaljert og flott laget) og en lenke som kanskje er en av de bedre i segmentet.

Med PO går man overhodet ikke feil.

Problemet dog er at jeg ikke synes jeg egentlig slipper unna med PO under dressen selv om det har skjedd og nok vil skje i fremtiden. Rolexen derimot sklir diskret inn og er flink. Suben passer liksom like godt på kontoret og casual-skal-ikke-treffe-kunder-så-jeg-bruker-en-kjip-tskjorte som i kundemøtet og i bryllupet under smokingen (sistnevnte er omdiskutert men slik ruller nå engang jeg).

POen min er en flott klokke jeg ikke har noen planer om å flippe da jeg liker den, men jeg synes ikke den er like anvennelig som suben.

Jeg har aldri vært borti en klokke som dresser så godt opp og ned som 16610'en min og det gjør den unikt godt egnet som "the one to rule them all" i min bok ;).

Edit;

Jeg er forøvrig ikke uenig med Ursa over. GMTen vil nok kunne gjøre samme jobben som en Sub.

Jeg er nok tilbøyelig til å være enig med deg på mange punkter her, ChristianN.

Men, sett PO på mesh, og se om ikke inntrykket endrer seg ;)

Jeg har faktisk tenkt en del på å skaffe meg en mesh til POen før eller siden, har virkelig sans for "looken" det gir :).

Jeg har sett mye rart på mesh :) Det aller meste passer egentlig ganske bra.

393722d1298555218-pics-sea-dweller-mesh-milanese-shark-proof-bracelet-p1130925.jpg