Hjelp til identifisering av gammel Heuer

Medlem
6. sep. 2015
Innlegg
518
Sted
Trøndelag
Jeg har nylig kjøpt en gammel Heuer som i følge selger er fra 1973, men jeg sliter med å fine data som kan verifisere dette. Er det noen som har kunnskap om slikt og evt kan si noe om denne klokken ser ut til å ha rette bezel/visere/skive/etc?
39_1303197056_zpszdcbqc2v.jpg

_V3A9057_zpshgrd0fvf.jpg
 
Takk for tilbakemeldingen. Krona er signert med de rette tegnene og da er det god stemning. Grunnen til at jeg funderte litt var at både tachymeteret og visere var noe forskjellig fra katalogen, men dette kan sikkert være nyanser i de forskjellige årene/modellene.
 
Takk for tilbakemeldingen. Krona er signert med de rette tegnene og da er det god stemning. Grunnen til at jeg funderte litt var at både tachymeteret og visere var noe forskjellig fra katalogen, men dette kan sikkert være nyanser i de forskjellige årene/modellene.

Ja, jeg så det og antok det samme som deg. Ved nærmere ettersyn ble jeg litt usikker! Må nok kjøre en runde som ble gjort her av Chuck Maddox, det ser ut som det er små nyanser som må vurderes, og det må verifiseres at disse nyansene er innenfor. Onthedash.com er stedet i så måte, hvis ikke @Jarl fr. allerede har svaret... :)
 
Takk for tipset og setter veldig pris på hjelpen. Det kan se ut som om 73453 fra Onthedash stemmer ganske bra med den jeg har, men får ikke åpnet linken videre inn på siden for å se detaljene.
 
Denne er 100% ok. Du har 2. generasjon med, som du selv påpeker, litt forskjellig tachymeter skala og visere. Den katalogen du har viser 1. generasjon med smalere visere og ordet tachymeter plassert et annet sted.
Grattis med en veldig fin Carrera!