Hjelp til identifisering av armbåndsur

Medlem
20. april 2013
Innlegg
2
Sted
Aurskog-Høland
Jeg trenger hjelp av noen som har god kjennskap til gamle armbåndsur.
Jeg har vurdert å skaffe meg ei klokke som passer fint til dress, og vil helst ha ei gammel klokke.
Når jeg nevnte dette for fatter`n kom han med to gamle armbåndsur som han hadde liggende i en skuff. Verken han eller jeg vet om dette er noe å sette istand, men det er litt i den type stil jeg har lyst på.
Noen som vet om dette er verd noe, og hvem som kan påta seg jobben med å sette de i stand?
Gjerne del all informasjon dere har om disse to!


Dette er helt ukjent merke for meg, noen som kan hjelpe?

Her er baksiden av ukjent merke.


 
Har ikke så mye informasjon å bidra med, men Olma'en er i typisk 50-talls stil men muligens produsert på begynnelsen av 60 tallet. Olma registerte caravelle merket og tok det i bruk rundt 1961-62. Det andre uret har jeg ikke hørt om, men det er sans. Produsert av Adelheid Graber, registert i Sveits i 1973. Stilen på uret tilsier 1965-1975 og kan derfor være produsert etter 1973. Pene ur begge, men er nok kun verd symbolske summer.
 
Noen gode forslag om hvor jeg bør gå for å få renset og byttet glass på disse? Jeg bor i nærheten av Lillestrøm, men er i Bergen i forbindelse med jobb i to måneder, og kan evt. gjøre det der også.

Tar gjerne imot tips om urmakere som selger klokker i samme stil. Kunne godt tenkt meg ei pen klokke som kan holde seg i verdi i mange år fremover.