Hjelp til førstegangskjøp

Takk for hjelpen folkens!

Endte opp med en Steinhart Ocean One Vintage Military, som ble foreslått på førstesiden her. Bestilte også et par Nato-straps. Tar dog litt tid før alt er i hus tror jeg. Steinhart starter ikke å sende før 9. jan. :(

Neste klokke får vel bli en litt mer dressy en.. montro hvilken. :D

Noted. Betyr det at automatiske klokker er unøyaktige og går mye +/- pr døgn(forutsatt at de holdes i gang over en lengre periode)?

De beste mekaniske holder seg innenfor ca. 5 sek. pr. døgn. Billige mekaniske kan komme opp i 30, selv om de fungerer slik de er designet. Kvartsur holder seg som regel under et halvt sekund i døgnet. Seikos beste kvartsur er spesifisert til under 10 sekunder pr. år (temperaturkompensert oscillator). Kvartsur som stiller seg etter signaler fra langbølgetidssignaler og/eller GPS går under et halvt sekund feil, år etter år.

Det er noe annet enn bare nøyaktighet vi er ute etter, vi som frekventerer dette asylet :) Her bruket jeg ordet "asyl" i sin opprinnelige betydning, nemlig "tilfluktssted" (gr. "asylos" = ukrenkelig).

PS: Gratulerer med Steinharten! Smakfull dykker.

Redigert:
De beste mekaniske holder seg innenfor ca. 5 sek. pr. døgn. Billige mekaniske kan komme opp i 30, selv om de fungerer slik de er designet. Kvartsur holder seg som regel under et halvt sekund i døgnet. Seikos beste kvartsur er spesifisert til under 10 sekunder pr. år (temperaturkompensert oscillator). Kvartsur som stiller seg etter signaler fra langbølgetidssignaler og/eller GPS går under et halvt sekund feil, år etter år.

Det er noe annet enn bare nøyaktighet vi er ute etter, vi som frekventerer dette asylet :) Her bruket jeg ordet "asyl" i sin opprinnelige betydning, nemlig "tilfluktssted" (gr. "asylos" = ukrenkelig).

PS: Gratulerer med Steinharten! Smakfull dykker.

Takk for forklaring! Regner med at jeg takler å stille klokka nå og da. :)