Hjelp til dressklokke ~200k

Hva med denne? :)

• Liker
Reaksjoner: HSR
  • Liker
Reaksjoner: havarduf og Callahan
Lange 1815 er foreslått, men ville gått for hvitt gull eller Platinum(!) om det var daglig jobbklokke, f.eks. 1815 ref. 235.026 eller 206.025. Evt. Saxonia f eks 380.028 eller Sax-O-Mat i platinum, Ref# 303.025 (37mm). Mulig man må være tålmodig og/eller strekke budsjettet noe.

Men du får jo flere klokker for 200k, f eks 3 portugisere;
IMG_20201213_182526.jpg

Evt en av de, pluss en annen, f.eks. El primero 38mm, eller annen 3 visers dressklokke fra f.eks. Zenith;

...Og kanskje en Speedmaster som kler alt av reimer for allround bruk...

Bra tråd, jeg er nemlig i samme prosesss, men har valgt bort dressklokker i edelt metall. Det eliminerer dessverre ALS og flere andre, men så er prisnivået selv på bruktmarkedet, ganske stivt etter min mening.

JLC er allerede nevnt, personlig heller jeg mer mot Master Ultra Thin, gjerne med månefase (106k) hos Bjerke, eller en SBGY007 fra Grand Seiko, til drøye 80k.

Hvis budsjettet likevel skal brukes opp, heller jeg mer i retning ALS Breguet Marine 5517TI/G2/9ZU i titan, eller Classique 5177BB/2Y/9V6.

Tilsvarende fra Lange er litt smått, 35 og 37mm hvis jeg ikke husker feil, og de modellene jeg liker best, Moon Phase, Outsize Date, Dual Time, blant andre, er riktig størrelse. Men for dyre.

Litt prisspenn mellom disse, si....

Vedlegg

• 18746734-fdazik96xygdj6zcwzsvd6xj-ExtraLarge.jpg
    18746734-fdazik96xygdj6zcwzsvd6xj-ExtraLarge.jpg
    98,8 KB · Visninger: 0
  • 19902346-fgjs8a6v7b8xtfw02m5e4xz6-ExtraLarge.jpg
    19902346-fgjs8a6v7b8xtfw02m5e4xz6-ExtraLarge.jpg
    79,8 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: HSR og Oddemann
Denne ville jeg kjøpt!
Mindre enn klokke med (nesten) tilsvarende funksjoner hos IWC.
Skjer litt på skiva.
Av de fremste urverkprodusentene.
Betaler ikke for edelt metall, men sajko kul komplikasjon!
Rett og slett et røverkjøp!

En purist vil vel hevde at dressklokke er synonymt med kun timer og minutter, helst ikke mer enn 36mm eller så.

Vel, dem om det. Om man først åpner for uedelt metall, vil jeg kremte og påpeke at Seiko har løst problemet med Credor GCLP993, som du kan ha levert på døren, ferdig momset, for ca. 50kkr om du leter litt.

Spring drive, enkel, men nydelig skive, fantastiske visere, dato, safirglass baklokk så du kan nyte herligheten inni hver gang du kjeder deg...

88682AF4-0BE2-4241-8266-140B6DEE3C66.jpeg

Er datohjulet off-white og skiven kritthvit?
o_O

-Oops, det var nok et litt uheldig valgt bilde, jeg ville anta det er lyset under fotografering som gjør at det ser slik ut. På den jeg har håndtert fysisk, er bakgrunnsfargen på datohjulet eksakt samme nyanse som skiven - som man kunne forvente.

• Elsker
Reaksjoner: Trulle75
Denne ville jeg kjøpt!
Mindre enn klokke med (nesten) tilsvarende funksjoner hos IWC.
Skjer litt på skiva.
Av de fremste urverkprodusentene.
Betaler ikke for edelt metall, men sajko kul komplikasjon!
Rett og slett et røverkjøp!

Fasit ;)

• Liker
  • Elsker
Reaksjoner: aksgro og Genta