Hjelp til å velge watch winder

Om han kun har en mekanisk klokke så ville jeg ikke kjøpt en winder til den prisen du oppgir. Jeg synes windere er håpløst dyrt, for en liten motor og en trekasse ville jeg ikke betalt over 2000kr, og det er også i meste laget for min del. Jeg har to windere, de murrer litt der de står i vinduskarmen, men de kostet 250kr per stykk på eBay og det er en pris jeg kan leve med. De er kjempestygge, men de snurrer klokkene mine når jeg vil:) Om du uansett skal kjøpe så dyr gave ville jeg kjøpt en litt billigere winder også heller kjøpt en klokkerem og et matchene belte i tilegg.

Om han kun har en mekanisk klokke så ville jeg ikke kjøpt en winder til den prisen du oppgir. Jeg synes windere er håpløst dyrt, for en liten motor og en trekasse ville jeg ikke betalt over 2000kr, og det er også i meste laget for min del. Jeg har to windere, de murrer litt der de står i vinduskarmen, men de kostet 250kr per stykk på eBay og det er en pris jeg kan leve med. De er kjempestygge, men de snurrer klokkene mine når jeg vil:) Om du uansett skal kjøpe så dyr gave ville jeg kjøpt en litt billigere winder også heller kjøpt en klokkerem og et matchene belte i tilegg.

Veldig enig med Mathfjeld her. Om han kun har en klokke vil winderen stort sett stå tom alikevel og så sant klokken brukes i det daglige vil heller ikke klokken ha behov for å stå i winder.

Veldig enig med Mathfjeld her. Om han kun har en klokke vil winderen stort sett stå tom alikevel og så sant klokken brukes i det daglige vil heller ikke klokken ha behov for å stå i winder.

Hvis dere fortsetter på den tankerekken der vil dere snart innse at ingen trenger et armbåndsur til mer enn et par 100-lapper heller. Shit, ingen trenger et armbåndsur. Vi har jo klokke på mobilen:p

Selvsagt "trenger" han en winder.;)
De du har sett på høres i overkant dyre ut. Spesielt hvis det bare er for plass til en klokke. Stikk innom en bedre klokkeforretning (med mekaniske ur) og spør hva de kan skaffe til veie. (Her snakker vi ikke om Bjørklund o.l.)

Jeg syns også dette er svindyrt for en trekasse, litt maling og glass, men når man har en klokke som koster alt for mye i utgangspunktet (syns jeg da..) så vet jeg at han ikke vil ha en plastkasse fra eBay til 100 kr - enten ordentlig eller ingenting.

Han har bare en slik klokke nå, men kommer til kjøpe flere og da er det jo fint at den vises frem - selv om det bare er på soverommet. Skuffen er jo det andre alternativet og det er enda mer stusselig ;)

Syns denne er fin
http://www.zendi.no/skrin_til_menn/watch-winders/singel_watch_winder_klokkeskrin_ekte_skinn
Ok pris og kjekt ha plass til et par klokker til, men jeg er alltid skeptisk til nettbutikker jeg ikke kjenner.

Hvis dere fortsetter på den tankerekken der vil dere snart innse at ingen trenger et armbåndsur til mer enn et par 100-lapper heller. Shit, ingen trenger et armbåndsur. Vi har jo klokke på mobilen:p

De du har sett på høres i overkant dyre ut. Spesielt hvis det bare er for plass til en klokke. Stikk innom en bedre klokkeforretning (med mekaniske ur) og spør hva de kan skaffe til veie. (Her snakker vi ikke om Bjørklund o.l.)

Whaaaat? :p Hehe, tror du har misforstått hva jeg mente! Poenget mitt var i grunn det samme som ditt, at 6000+ var mye å bruke på en enslig winder!

Men det er klart at mannen "må" ha en winder :)

oj oj oj dette var litt i overkant mye tekst! skal jo bare kjøpe en gave jeg ikke interesserer meg for ;)

Eller bare lage en selv i glass og alu, det gjorde jeg... Min har også SKF teflonlagre og er nesten støyfri. Skal vurdere å lage en How-to ved interesse.

Jeg vurderte også å lage en selv, men jeg sleit med på finne motorer som ikke gikk 20' rpm. Så du må gjerne legge ut en liten how to.

Har såvidt begynt å planlegge en ny winder for å lage tutorial, er vel greiest å regne med at ikke alle har tilgang på cncfres og benk.

Motoren jeg brukte var en brutalt nedgiret modellbilmotor styrt av ett tidsur

Enig med UJU. NÅR begynte folk her på tidssonen og gneldre om pris? Kjøper vi klokker til flere titalls tusen kroner, bør vi vel kunne unne oss en winder i high-end klassen også. Vil ha en Rapport EVO#5 for min del om ikke så altfor lenge, håper jeg;) hehe
3000kr. er ikke all verden for et høykvalitets møbel som ivaretar våre dyrebare ur:)