Hjelp! Min Apple Watch Ultra har tatt over helt…

Apple watch har sin plass den og. Ingenting å skamme seg over for å gå med den av og til :)
 
Jeg ga dataklokke et ærlig forsøk i våres. Var litt lei det jeg hadde i boksen. Landet på en Garmin Epix. Flott klokke det, men det gled over til å bli en ren treningsklokke. Ble sliten av alt som skulle trackes. Våknes jeg på natten stresset jeg med å sovne igjen så det ikke skulle gå ut over søvnscore. Ja man kan skru av alt dette, men hva er vitsen med en slik klokke da. Også irriterer det meg når jeg snakker med folk og samtalen blir avbrutt av at den andre parten for en notifikasjon på håndleddet. Sånn vil ikke jeg være ;) Er deilig avslappende med en mekanisk klokke som gjør det den skal. Nemlig vise tiden.
 
I 2017 da klokkeinnteressen min begynte å våkne til liv så sto jeg mellom to tanker i hodet, skulle jeg kjøpe meg en epleklokke eller spare i et par år for å kjøpe meg en fin mekanisk klokke.
Så jeg gjorde meg noen tanker om epleklokken:
- hvor mye ville den faktisk være på armen i og med at jeg jobber i produskjonen på en matvarefabrikk og således ikke kan bruke den på jobb.
- har jeg bruk for alle funksjonene
- hvor ofte må den ligge til lading
- hva ville intervallen på utskifting av klokke til en ny være og kostnaden med dette være framover til jeg er 80+ år

Svarene jeg ga meg selv var at en fin mekanisk klokke var både et finere alternativ og potensielt mer kostnadseffektivt for meg.
Hadde jeg derimot hatt en kontorjobb eller en jobb der en epleklokke hadde forbedret arbeidsflyten så hadde jeg nok ikke hatt den klokken jeg har i dag :)

Så er det jo opp til hver enkelt finne ut av dette, smartklokker har definitivt plass her i livet. bare ikke til meg ennå ;) det finnes mange veier til Rom.

Og ja, jeg overtenker til dels veldig mye før jeg gjør mine valg. hehe!
 
  • Liker
Reaksjoner: jorol og Grendel
Min Apple Watch Ultra hadde blitt brukt mye mer dersom jeg fikk e-sim med norsk abonnement til å fungere i andre land. Mulig det fungerer nå, men foreløpig har den stort sett ligget i en skuff.

Noen som vet om dette er oppdatert nå? Jeg oppdaget til min forferdelse, på stranden i Frankrike i fjor, at smartklokken overopphetet og stengte ned ved samtaler over, tja, 20 sekunder.

Telenor bekreftet da at de hadde driti seg ut og at e-sim på klokke ble låst til altfor høy sendestyrke i utlandet.
 
th-3658197620.jpg
 
Har også hatt Apple Watch i håp om å bli et sunnere menneske. Men det hjelper ikke. Det er bare nok en ting som krever masse oppmerksomhet, og som egentlig bare er til plage. (Bare jeg som blir gal av at krone eller knapp aktiveres random?)
Er en lettelse å ta på seg en skikkelig klokke som kun viser tid
Det er det jeg reflekterte meg fram til, og hvorfor jeg ikke hoppet på dataklokkekjøret. Jeg er sjeleglad når telefonen ikke piper, og det er egentlig nok med én dings som må lades hver dag. Om klokken også skulle pipe og lades og lyse opp tror jeg fort det hadde blitt mer irritasjonsmoment enn nytte. Jeg har heller aldri følt på behovet for å vite hvor mye REM-søvn jeg får eller å vite hvor høy pulsen min er, og egentlig synes jeg Store Data vet nok om meg allerede.
Dataklokke er sikkert topp for noen, og Apple Watch finnes det jo virkelig lekre reimer og lenker til, så for den rette eieren skal det nok gå an å få glede ut av en slik.