Hjelp med gammelt lommeur

Labbos

Støttemedlem
Medlem
4. des. 2020
Innlegg
619
Sted
Bærum
Litt usikker på akkurat hvor denne passer best å poste, da urmakeri-jobben alt er gjort.

Jeg trenger litt hjelp og tips, men først:

Min far har er gammelt lommeur han har hatt gudene vet hvor lenge. Sikkert 50år. All den tid jeg kan huske har der vært herpa. Likevel bærer det av ulike saker en viss affeksjonsverdi. Jeg ville sette det i stand igjen, og tenker å overrekke det til han i 70årsdagen hans til sommeren.
Klokken mangler visere og glass. Så jevnt ut meget medtatt ut, og gikk ikke.

Jeg tok kontakt med Urmaker Sindsen på Eidsvoll, og vil sende en takk til dem! Utrolig god kundeservice og oppfølging. Samt rask og solid levering.
Noen bilder før/etter
IMG_1019.jpeg

IMG_1023.jpeg

IMG_1272.jpeg

IMG_1281.jpeg


Så til det jeg trenger hjelp med.

1.
Jeg er godt innforstått med at klokken har lite objektiv verdi, men er det likevel mulig å si noe om type, urverk etc?
IMG_1289.jpeg



IMG_1290.jpeg

IMG_1291.jpeg


2
Jeg tenkte å prøve meg på å «snekre» og lakke en pen liten boks. Kanskje tilogmed frese ut med dremel. Noen forslag til butikker som selger passende tre-emner, lakk/olje etc?
Hadde vært gøy å prøve å få tak i er lite stativ også, da jeg mistenker den heller står til pynt heller enn ligger i lomma…
 
Flott klokke!
Skader ikke å prøve seg med litt lett materiale først. Finer? Sette farve med kaffe? Lage innmat med isopor og rød fløyel?

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Labbos
Flott klokke!
Skader ikke å prøve seg med litt lett materiale først. Finer? Sette farve med kaffe? Lage innmat med isopor og rød fløyel?

8

Takk :)

Joda! Det er et alternativ, men har lyst til å gjøre et forsøk på litt mer massiv boks :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Dette blir en flott gave! Bruker faren din bunad? Da kunne du også funnet en lenke som passer, slik at han kan bruke klokken med bunaden
 
Vet ikke om du er på Facebook, men i denne gruppen er det en del ganske kunnskapsrike medlemmer, de hjalp meg med lommeur-relaterte issues her for en tid tilbake:
1706281174946.png