Hjelp med å identifisere klokke

Medlem
7. mars 2018
Innlegg
53
Sted
Sandvika
Lurer på om noen kan hjelpe meg å identifisere denne klokken (se bilde)?

Er selv ny i gamet og har ikke all verdens kunnskap om klokker, spesielt ikke vintage ur som dette. Denne, sammen med to andre vintage klokker, har jeg arvet av min avdøde bestefar, og de har vært i familien i mange år. På grunn av min økende interesse for klokker hadde det også vært spennende å vite hva dette er for noe, selv om jeg skjønner at dette neppe er noe som har annen verdi enn affeksjonsverdien for meg selv. Dette basert på at mine besteforeldre var enkle mennesker, og den relativt lave verdien på de to andre klokkene. Uansett et artig tilskudd i en heller (foreløpig) beskjeden samling.


IMG_1747.JPG
IMG_5983.JPG
 
Ligner på en klokke jeg har etterlyst opplysninger om tidligere. Teksten på skiven er nesten helt lik. Urverket i min klokke er en AS 1124 movement. Utover det ingen merking. Spent på å vite hva som står i din klokke når du får åpnet den :)
 
Ligner på en klokke jeg har etterlyst opplysninger om tidligere. Teksten på skiven er nesten helt lik. Urverket i min klokke er en AS 1124 movement. Utover det ingen merking. Spent på å vite hva som står i din klokke når du får åpnet den :)
Ok. AS 1124- hva forteller det en? Er det noe godsaker, eller noe man kan forvente å finne slengende i hvermannsen sin skuff? Kan man finne ut av klokkeprodusenten basert på dette? Beklager hvis jeg stiller dumme spørsmål, men jeg er helt blank;)
 
AS står vel for A.Schild. Har forstått det slik at de leverte verk til mange produsenter, litt som ETA gjør i dag.
 
Da er kassen åpnet og urverk eksponert- selv kan jeg ikke se noe merking av noe slag. Har åpnet et annet vintage ur jeg har, og der er det tydelig merking. Men ikke på dette.... Legger ved bilder- kanskje noen får noe ut av dette?
IMG_1699.JPG
IMG_0517.JPG