Hjelp! Hvem kan bytte batteri?

Medlem
7. aug. 2014
Innlegg
374
Sted
Hedmark
Min kjære Orient Devario, som dessverre er batteridrevet, trenger nytt batteri. Jeg pleier å få byttet batterier i en forretning her i nærheten som selger klokker, og det har alltid gått fint.

Denne gangen måtte mannen dessverre gi tapt. Lokket sitter så hardt at han ikke klarte å få det opp uten å risikere å lage stygge riper i baklokket. Han bruker et verktøy med tre klør som han holder i hånden, og jeg tenker det er nødvendig med mer profesjonelt verktøy som er skrudd fast i benk for å være sikker på ikke å ødelegge noe.

Problemet er at jeg har lang reisevei til Oslo og andre større steder der det muligens finnes en kapabel urmaker med skikkelig verktøy.

Finnes det urmakere som jeg kan sende klokka til for å få gjort jobben? Regner med at dette problemet ikke vil være til stede ved neste batteribytte.

Veldig takknemlig for tips!
 
Tror jeg ville hørt med @Arcticboy, @trilobitt. Jeg har brukt han til mye, men har hatt muligheten til å møte opp i butikken. Han har godt lag med verktøy, så det kan være verd en prøve....

8