Hjelp, er Orienten min skeiv?

Medlem
8. april 2012
Innlegg
92
Hei!

Akkurat fått min flotte Orient, men stusser litt på at det for meg ser ut som hele innmaten er litt skeiv? Kl 12 stripen er litt til mye for venstre?


Er dette normalt for denne typen penklokker?
UtyEAz0.jpg
 
Synd at ting ikke er som de skal være. Du får kontakte CW å forklare de problemet, så vil jeg tro de er behjelpelige med å finne en løsning. Håper det ordner seg, og at du får en ny klokke tilsendt!
 
  • Liker
Reaksjoner: klokkerogBukker
poiAFWC.jpg



Ser faktisk ut som flere ting i innmaten er plassert skeivt.

Litt skuffet da jeg trodde Orient faktisk var et ganske godt merke, selv om det selvfølgelig ikke er det råeste... Men men, sånn er det, får nok en ny og så blir alt bra :)
 
Orient leverer god kvalitet for en billig penge. Dog er det nødvendig å spare i noen ledd for å tilby så konkurransedyktige priser på automatiske urverk. Tipper noe av disse kuttene er i kvalitetskontrollen. :) Frustrerende, men vil tro CW er meget behjelpelige.
 
  • Liker
Reaksjoner: klokkerogBukker
Her har nok viseren sklidd litt pga et støt. Sikkert postmannen som har vært litt hardhendt. Den raskeste løsningen er nok å stikke innom den lokale urmakeren som fikser dette på et drøyt minutt. Det er kun snakk om og ta av viseren for å sette den på igjen i korrekt posisjon. Bor du i Oslo kan sikkert Sutterud på Bjølsen ta dette på sparket for en penge som ikke smaker værre enn at styret med å returnere klokken til CW blir lønnsomt. Dette ordner seg. God helg, og lykke til!
 
Her har nok viseren sklidd litt pga et støt. Sikkert postmannen som har vært litt hardhendt. Den raskeste løsningen er nok å stikke innom den lokale urmakeren som fikser dette på et drøyt minutt. Det er kun snakk om og ta av viseren for å sette den på igjen i korrekt posisjon. Bor du i Oslo kan sikkert Sutterud på Bjølsen ta dette på sparket for en penge som ikke smaker værre enn at styret med å returnere klokken til CW blir lønnsomt. Dette ordner seg. God helg, og lykke til!

Hei

Det er faktisk ikke bare viseren som er skeiv, men hele innmaten!

Altså hele skiven er for mye til venstre. Viseren er nok korrekt.
 
Redigert:
Hei

Det er faktisk ikke bare viseren som er skeiv, men hele innmaten!

Altså hele skiven er for mye til venstre. Viseren er nok korrekt.

Hmm.. Og velle og krone (knotten du stiller tiden med) snurrer problemfritt? Isåfall er skiven skakk. Etter en litt mer nøyaktig titt på bildene dine så ser dato vinduet litt skjevt ut ja, selv om det er et par gin tonic siden forrige svar. Uansett, da ville jeg klaget til CW som du skriver lenger opp i tråden. Igjen, lykke til, og god helg. :)
 
Hmm.. Og velle og krone (knotten du stiller tiden med) snurrer problemfritt? Isåfall er skiven skakk. Etter en litt mer nøyaktig titt på bildene dine så ser dato vinduet litt skjevt ut ja, selv om det er et par gin tonic siden forrige svar. Uansett, da ville jeg klaget til CW som du skriver lenger opp i tråden. Igjen, lykke til, og god helg. :)


Har fått svar av CW nå. De sier jeg må gå innom en urmaker og få han til å fikse klokken. Faktisk litt skuffet over CW. De burde i mine øyne bare lagt seg flate og sendt ut en ny klokke.


Edit:
Et lite tips til andre er å holde seg unna CW. Deres andre alternativ er å sende klokken tilbake, og de vil da sende en ny klokke når de har mottatt klokken. I praksis vil det si over 2 ukers ventetid med normal post. I tillegg vil de kun refundere 15 USD for kostnaden jeg har med å sende klokken, og dette er betydelig mindre enn hva det faktisk koster i Norge. Hvis handelen din med CW går prikkfritt, så er de sikkert ypperlige, men med en gang det er problemer blir det mye unødvendig fuss!
 
Redigert:
Jeg har ikke lagt merke til det selv, men kan sjekke min Orient når jeg får muligheten. Nå er ikke Orient det dyreste merket heller, og CW leverer ofte med god tid og gode priser.
 
Jeg har ikke lagt merke til det selv, men kan sjekke min Orient når jeg får muligheten. Nå er ikke Orient det dyreste merket heller, og CW leverer ofte med god tid og gode priser.


Veldig rask levering og gode priser, men at de nekter å betale det det koster meg å sende tilbake klokken er ikke så veldig god service. Synes uansett at Orient burde fokusere på å produsere gode produkter, selv om de er et lavpris merke. Jeg fikk inntrykk av andre at Orient var et kvalitetsmerke? Dog til en billig penge.
 
@znerken - kjipt med skeivheten,
men her må nok ikke "Orient" skyldbelegges altfor mye.
Det noe slitte uttrykket å få det en betaler for må nok brukes her.
CW som butikk opererer jo med svært gunstige priser og slår ofte de fleste på pris.
Orient som urleverandør opererer jo med svært gunstig prisede ur og slår alltid sveitserne på pris.

Komboen her vil jeg tro gjør at du faller til korte, CW kan sikkert få reklamert uret mot Orient men hvis de må ut med det du skal betale for porto dit (200+) så går de i minus.
Hadde du kjøpt uret direkte hos Orient og ikke "gråmarked" så vil jeg også tro at de vært mer behjelpelige.
Igjen, hadde du også kjøpt uret i Norge så hadde du vært "tryggere" med.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin og Obelix
Om du får dreid skiven på "riktig plass", vil ihvertfall dato være skeiv. Må justeres det også da