Hjelp! Blå eller rhodium DJ??

Er det ikke noen forhandlere som praktiserer gratis bytte av skive innen et år? Jeg vurderer samme klokke selv og er like usikker som deg. Jeg vingler både når det kommer til lenke og bezel. Fluted og jubilee synes jeg blir litt for mye pensjonist. Akkurat nå heller jeg mot grå skive og jubilee da jeg allerede har et par oysterlenker, men den glatte bezelen er litt kjedelig. Alternativet er fluted, oyster og blå skive... :confused:
 
Er det ikke noen forhandlere som praktiserer gratis bytte av skive innen et år? Jeg vurderer samme klokke selv og er like usikker som deg. Jeg vingler både når det kommer til lenke og bezel. Fluted og jubilee synes jeg blir litt for mye pensjonist. Akkurat nå heller jeg mot grå skive og jubilee da jeg allerede har et par oysterlenker, men den glatte bezelen er litt kjedelig. Alternativet er fluted, oyster og blå skive... :confused:

Urmaker Bjerke gjør dette. Har selv byttet skive kostnadsfritt hos de. Etter hva jeg har forstått gjelder dette om man selv har kjøpt klokken der. Dvs kjøper man brukt DJ/OP -selv om den er innenfor 12 måneder/opprinnelig kjøpt hos Bjerke - tror jeg muligens man ikke får byttet kostnadsfritt.
 
Hvilken farge har du på skiven til spitfire?

thumb-1920-469476.jpg


Uten tvil en keeper i mine øyne, uansett hvordan jeg hadde fått den.
url
 
  • Liker
Reaksjoner: Tommytott og havarduf
Det obligatoriske svaret: Begge. :)

På sikt kan det fort bli begge ;) I første omgang... heller kanskje litt mot blå, men må nok innom og titte en gang til. Synes på ingen måte rhodiumen er kjedelig som hintet om her, fantastisk skive, men jeg har en tendens til å kle meg i blå dress og/eller skjorte, evt. andre friske dog noget konservative farger. Jobber som IT-konsulent, så ingen begrensning på spreke farger der.
 
Er det ikke noen forhandlere som praktiserer gratis bytte av skive innen et år? Jeg vurderer samme klokke selv og er like usikker som deg. Jeg vingler både når det kommer til lenke og bezel. Fluted og jubilee synes jeg blir litt for mye pensjonist. Akkurat nå heller jeg mot grå skive og jubilee da jeg allerede har et par oysterlenker, men den glatte bezelen er litt kjedelig. Alternativet er fluted, oyster og blå skive... :confused:

Jeg har tittet mye og enkelte DJer har "klikket" mer for meg enn andre, men det var ikke før jeg satte meg ned hos Askeland i Stavanger at det gikk opp for meg. For meg er det to kombinasjoner av lenke og bezel: fluted bezel passer med jubilee-lenke, og glatt bezel passer med oysterlenke. For meg passer de sammen, og de to andre kombinasjonene ser feil ut på et vis.
 
Da ville jeg gå blått uten tvil:)


QUOTE="stourbillon, post: 658325, member: 2486"]
thumb-1920-469476.jpg


Uten tvil en keeper i mine øyne, uansett hvordan jeg hadde fått den.
url
[/QUOTE]
 
Vingler også mellom disse, men jeg heller mer og mer iver til rhodium, da denne er mer "safe" til det meste.

Uavhengig av farge, i hvilken stil synes dere disse klokkene går til?
Er det mer fint, ala dress, eller går de like godt til short og t-shirt?
 
Kan virke som flertallet går for blått. Hvordan oppleves blåfargen i forskjellig lys? Og ville blått fortsatt vært førstevalget om det var din eneste klokke`?
 
Kjøp Rhodium! Så kjøper du den blå skiva av meg (har en ubrukt blå skive på vei fra AD, som jeg ikke skal ha).

Begge er like fine, med vanvittige skiver. Men blått blir for sært, og passer ikke alle anledninger. Det gjør Rhodium.

IMG_4180.jpg
 
Min erfaring med blå klokker er at de er helt fantastiske ute i sollys / sommerhalvåret, men at de blir litt blasse i mørkere omgivelser. Synes den blå er penest, men tror rhodium er en bedre følgesvenn i det lange løp...
 
Rhodium er mer elegant. Blå mer sporty og ikke like dressy. Men siden jeg er av de som mener at Datejust på lenke og med svært iøyenfallende datovindu ikke er en ekte dressklokke kan du like godt velge blå. Du trenger uansett en dressklokke i tillegg.