High end strykejern og strykebrett

http://www.gardentrading.co.uk/household/Utility/ironing-board-in-beech.html#.WYA-HtPyiuU

gt_autumn-112.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Mickey og Rødland
Verden har blitt et bedre sted etter at jeg kjøpte et trådløst strykejern. Tiden fra lading til lading er akkurat lang nok til å ta en strykedel om gangen, men litt for kort dersom det dreier seg om mer kompliserte ting som bunadsskjorter. Det viktigste med strykebrett er vel at de har trekjerne, og at de kan justeres til mannehøyde - med mindre man vil bruke høyden som argument for at en lavere halvdel skal ta seg av slikt.
 
Disse ifra Miele er veldig gode.
last ned.jpg

Praktisk og relativt kompakt.

Hvis ikke så er jo laurastar en kjent vinner
98de333c-8474-4786-a200-b2ade184873f.jpg


Holder personlig en knapp på Miele:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mickey
Disse ifra Miele er veldig gode.
Vis vedlegg 51764
Praktisk og relativt kompakt.

Hvis ikke så er jo laurastar en kjent vinner
Vis vedlegg 51765

Holder personlig en knapp på Miele:)

Uten at jeg vet for sikkert antar jeg at trådstarter spør om dette fordi han ikke lenger har noen til å stryke tøyet sitt lenger.
Overnevnte forslag er trolig teknisk overlegne alt annet hittil i denne tråden, men vil også sørge for at trådstarter forblir i sin noe fortvilte situasjon uten noen form for stryketøy-assistanse.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Lien
Har selv stryking som hobby. Ble bitt av basillen etter et år i Gardens Drilltropp hvor vi strøk teltduker, underbukser og feltluer.

Det er lite som slår en fredagskveld med Laurastar, whisky og femten kilo ren, krøllete klesvask som bare skriker etter å bli rynkefri.

Laurastar er helt overlegen, og har til gode å møte på den underbukse som ikke må gi tapt mot et damptrykk som er så kraftig at man tar seg selv i å lure på om apparatet egentlig ikke burde sortert under våpenloven.

Velkommen til en hobby for livet!
 
Vi har nå blitt nevnt i en slik tråd i f.eks. "Vindusspussforum.no" og tilsvarende. Det kan vi like. Personlig er jeg fornøyd med mitt Bosch dampstrykejern og et helt OK strykebrettet. Drømmen hadde vært eget opplegg/rom med alt nødvendig utstyr, Laurastar, buksepresse og en Siemens dressman-maskin. Så var det dette med plass, økonomi, tid og virkelighet igjen da... :rolleyes:
 
Dette blir kanskje ikke riktig tråd, men har noen forsøkt tøydamper? Jeg bruker som regel strykefrie skjorter, og de blir helt fine rett ut fra vaskemaskinen (skjorteprogram). Oxfordskjortene mine blir imidlertid fryktelig rynkete, og det sitter langt inne å bruke strykejern og strykebrett på de. Kan kanskje tøydamper funke?