HiFi-løsning

Medlem
8. mars 2010
Innlegg
3.475
Sted
Over fjorden
Heisann,

Forsterkeren i stuen til mine foreldre har tatt kvelden, så det er på tide med nytt. Jeg har ikke oversikt over stereo og slikt, så jeg spør like her inne.


Nå er det to høyttalere i taket over sofaen (ved tv-en) og en stereohøyttaler på kjøkkenet. Volumet på kjøkkenet kan begrenses eller slåes av fra kjøkkenet. Ledningene er trukket slik at de ender under tv-en.

For øyeblikket har vi kun TV og dekoder. Så det finnes sikkert mange mulige forslag.


Det jeg ser for meg er å lage to soner av disse høyttalerne, slik at det kan settes musikk på enten kun på kjøkkenet, stuen og kjøkkenet eller kun stuen. Noen som kjenner til noen løsninger?

Hvordan ville dere gjort det med kilder etc.? Hadde jeg laget dette til meg selv hadde nok jeg koblet det til et sonos anlegg eller noe slikt. Finnes det andre løsninger?
Det er jo helt klart et alternativ å kjøpe en CD-spiller sammen med forsterkeren, men har mest lyst til å "tvinge" mine foreldre over i den digitale verden.

-Kristian


Ja, budsjettet... Billigst mulig?
I det er ikke utenkelig å kjøpe en forsterker og bruke en laptop som kilde. Det er ikke snakk om audiofile mennesker for å si det sånn...
 
Noe slikt er det jeg ser etter ja, selvom en mindre boks hadde vært ønskelig. Får ta kontakt med hifiklubben, kanskje de har noe passende. :)
 
Hei
Jeg ville gått for denne:
DENON PMA-710AE

Oppfyller dine ønsker,kjøp evt med en cd spiller så er dere i mål.
 
Jepp, det er noe slikt vi heller mot.

Hadde evt. vært artig med en optisk inngang for å få lyd fra data.

Er ikke godt å si i hvilke retning vi går framover mtp musikkilder etc.
 
Jepp, det er noe slikt vi heller mot.

Hadde evt. vært artig med en optisk inngang for å få lyd fra data.

Er ikke godt å si i hvilke retning vi går framover mtp musikkilder etc.

Analogt er ikke feil det heller, koster allverden i dag for en ok DAC.

Jeg bruker en DACmagic fra Cambridge å er vedig fornøyd med den, den har veldig mange digitale tilkoblingsmuligheter, å kan kobles rett i stereoen via RCA eller Balanserte xlr ;)