Hi-Fi musikk tråden

20231021_234545.jpg

Eg synet Nuber gjorde en god jobb også . Berre synd at dette eksemplaret har vært igjennom en del for mange fester i sin tid ..
Han var vel helst kjent for reggae soundet , noke en faktisk kan høre på denne skiva . Ellers er soundet typisk for tida . Liker høytalere med fokus på mellomtone og gitaren er sjølvsagt stjerna.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Raniets
20231022_001932.jpg

75kr står det at eg betalte for den i sin tid .

No er ikkje eg en stor Tina Turner fan på noken måte , men soundet på denne er såpass herlig 80tall at den tar eg fram en å anna gang endå . Solid sound med framtredende synt og solid bass frå Alan Clark, som har en solid trackrecord . Blant anna keyboardist/produsent for Dire Straits som eg kjenner han helst som .

Vokalen på denne er sjølvsagt helt rå .
Might have been queen er min favoritt her . Gitaren og reverben brukt på vokalen her kjem virkelig fram og gir herlig 3d effekt.

O store Tidssonen-mirakler!
Dere har hjulpet meg mye i klokkeverdenen, så nå søker jeg råd i hi-fi verdenen!
Mulig dette er et noob spørsmål på laveste nivå, men hi-fi og tilkoblinger er jeg BLANK på..

Saken er den, at i min lille veteranbil, 1970 Morris Mini så har jeg en bærbar radio på batterier. Liker det sånn, for bilen kler ikke å ha egen cd-spiller og høyttaler opplegg osv.
Men, den lille moderne retro-look radioen har jo ikke noe lydbilde det svinger av.
Så da lurer jeg på, kan jeg koble opp ekstern høyttaler via aux-porten på den?

Jeg er ofte på treff med bilen, og kunne i den forbindelse tenke meg å la radioen stå på, på feks nrk mp3 bare for å ha musikk gående jevnt, uten at en telefon er tilkoblet med Spotify og ligger der hele tiden.
Da ser jeg heller for meg å la radioen gå, men ha en ekstra høyttaler gjemt under setet (oppladbar eller på batteri) tilkoblet aux for å få mer lyd.

Er jeg på villspor?

aux er bare inngang, ikke output, så det funker ikke.
Du kan jo selvfølgelig skaffe enda en radio med bedre lyd som du kan gjemme unna - de vil jo uansett spille in-synch siden det tross alt er en radio ;)

aux er bare inngang, ikke output, så det funker ikke.
Du kan jo selvfølgelig skaffe enda en radio med bedre lyd som du kan gjemme unna - de vil jo uansett spille in-synch siden det tross alt er en radio ;)
Da var det ikke så enkelt som jeg hadde sett for meg i mitt enkle sinn da :LOL:
Holder meg til klokker jeg!

• Haha
Reaksjoner: Bjarnetv