Heuer 1000

Status
Stengt for ytterligere svar.
Utrolig hvor mye et lokket bak med en inskripsjon har å si, bare se på Heuer Luftforsvaret. Samme klokke i Bundeswehr koster under halvparten.

Det stemmer vel ikke?

En okay Luftforsvaret skifter vel eier for rundt en 60-70k? En random Bund koster vel fort fra 40k og oppover før moms fra utlandet. Et premium på 10-20k?
 
Det stemmer vel ikke?

En okay Luftforsvaret skifter vel eier for rundt en 60-70k? En random Bund koster vel fort fra 40k og oppover før moms fra utlandet. Et premium på 10-20k?
Luftforsvaret 60-70? Nja de 2 jeg har sett gått, har byttet eier for mellom 80-90. Bundewehr får du prutet ned til 35 på Chrono.
 
En Luftforsvaret ble solgt på auksjon i fjor for 56k, forrige som ble solgt uten service iflg selger ble solgt for 63k, ligger også en ute til 98k..,. Har også vært til salgs for 57k. Mulig det har skjedd noe det siste året.

65EE9CC1-13A8-48F5-BF21-D2063664AB7C.jpeg
C7B191EE-BAC5-4DDD-9305-94174D5439A1.jpeg1C686D95-C86A-438A-89C9-4272E5675C59.jpeg
 
På den markedsplassen der er det uvanlig mye hyping da. Kjøper en klokke, skriver masse positivt, lager en liten historie om at her er det ventelister, venter en stund og så selger.
Uansett hvor mye over etablert markedspris man legger seg, så får man noen kommentarer om at dette er en skikkelig good guy. Man kan gjerne si at det er slik det frie marked fungerer, og at salgspris er riktig pris, men slik enkelte åpenbart prøver å påvirke markedet og å gi illusjoner om at ting er mer verdifulle enn de er for selv å tjene penger på det. Det er ikke innenfor hva jeg kategoriserer som en good guy.
 
På den markedsplassen der er det uvanlig mye hyping da. Kjøper en klokke, skriver masse positivt, lager en liten historie om at her er det ventelister, venter en stund og så selger.
Uansett hvor mye over etablert markedspris man legger seg, så får man noen kommentarer om at dette er en skikkelig good guy. Man kan gjerne si at det er slik det frie marked fungerer, og at salgspris er riktig pris, men slik enkelte åpenbart prøver å påvirke markedet og å gi illusjoner om at ting er mer verdifulle enn de er for selv å tjene penger på det. Det er ikke innenfor hva jeg kategoriserer som en good guy.
+1
 
  • Liker
Reaksjoner: Nord31
På den markedsplassen (som jeg meldte meg ut av etter å ha startet en litt ubehagelig diskusjon om akkurat det) opplevde jeg stadig vekk at folk solgte klokker til over nypris i butikk. Folk får betale hva dem vil, men jeg synes allikevel det er umoralsk å selge en Seiko du kan plukke opp med garanti for over veiledende utsalgspris.

Nå har jeg selv gjort en del dårlige handler hvor jeg stort sett har gått med tap, men jeg selger aldri for mer enn det jeg betalte.

Fikk til og med kjeft på pm for å ha "veltet markedet" med en billig seiko diver der ved en anledning. Den hadde jeg plukket opp her og jeg solgte den for samme pris.
 
En Luftforsvaret ble solgt på auksjon i fjor for 56k, forrige som ble solgt uten service iflg selger ble solgt for 63k, ligger også en ute til 98k..,. Har også vært til salgs for 57k. Mulig det har skjedd noe det siste året.

Vis vedlegg 159986Vis vedlegg 159985Vis vedlegg 159987

Jeg solgte en av mine veteran Porsche 911er i Januar 2014, i Juni 2015 hadde den omtrent doblet seg i pris...Ting skjer:)
 
Aaahhh, endelig nådd en million kroner i verdier sylta ned i klokker, i hovedsak bestående av Heuer vil jeg anta?

Jeg tror denne @tomj8681 er en som liker å kødde med nerdene på TS. Enten det, eller så er han komplett idiot. Underholdende er det i alle fall!

Den består også av en Rolex 5513, samt en Rolex 1680 Sinlge Red(som drar opp LITT). Men også mye mer:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Nord31
Status
Stengt for ytterligere svar.