Hermes Birkin

Medlem
30. april 2012
Innlegg
395
Sted
CPH/OSL
Årets knapphet på stål-Rolex har jo skapt en frustrasjon som damene har kjent på lenge - Hermes Birkin har vel ca samme leveringstid, og listene er like vriene å komme seg på. Er det noen som har vært gjennom denne kjøpsprosessen av Birkin og har tips? Er det enklere i Paris/London enn i Oslo? Jeg fikk vite 3 års ventetid i Oslo - uten at det var mulig å komme på liste.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oyvindhl
Eg kom inn på ein tråd om Birkin-vesker på ThePurseForum (dei andre er verre..) gjennom Styleforum og kan ikkje seie anna enn at Hermes, sånn det er framstilt av damene der inne, framstår som eit vanvittig salgskonsept kor ein meir eller mindre må kjøpe seg opp og bygge ein relasjon med sin AD for å få lov til å kjøpe enkelte varer til ein vanvittig pris.

Ikkje eit heilt ukjent konsept for den som er interessert i klokker, men ærlig talt. :rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: Talisker
Kan forøvrig fortelle at jeg var innom Hermes butikken i dag - just happens to be - de hadde en i ‘riktig’ farge som en kunde ikke ville ha likevel, så da gikk jeg derfra med Birkin under armen. 3 år du liksom... Hvis det bare var like enkelt med Rolex GMT BLRO
 
Kan forøvrig fortelle at jeg var innom Hermes butikken i dag - just happens to be - de hadde en i ‘riktig’ farge som en kunde ikke ville ha likevel, så da gikk jeg derfra med Birkin under armen. 3 år du liksom... Hvis det bare var like enkelt med Rolex GMT BLRO
Hva er egentlig butikkprisen for slike? Er noen vanvittige priser på Finn, tror jeg da.
 
Årets knapphet på stål-Rolex har jo skapt en frustrasjon som damene har kjent på lenge - Hermes Birkin har vel ca samme leveringstid, og listene er like vriene å komme seg på. Er det noen som har vært gjennom denne kjøpsprosessen av Birkin og har tips? Er det enklere i Paris/London enn i Oslo? Jeg fikk vite 3 års ventetid i Oslo - uten at det var mulig å komme på liste.
Jeg svarer nå vitterlig på en gammel tråd, men det er greit siden ventetiden på Birkin kan være ganske lang. 3 år? Samboeren til min bror er en gammel og god kunde av Hermes i Oslo. Hun fikk 1-2 års ventetid. Dog påstod et vennepar av min samboer og meg at hun fikk tilbud om Birkin omgående ved å flashe et amex-Black. Dette ble tatt opp med butikkleder i Oslo, og viste seg å være ren sprøyt. Det er en venteliste for alle. Men på bruktmarkedet får du dem på dagen hvis du gidder å legge ut litt ekstra.