Helt ny på Vintage

Medlem
6. okt. 2013
Innlegg
46
Hei folkens!

Rett før jeg dro fra min mormor tidligere i kveld, kom hun med en liten pose med noen av de gamle klokkene som bestefaren min hadde før han døde for åtte år siden. Er desverre helt grønn når det gjelder Vintage klokker så spør altså dere om hjelp.

bilde1_zps14fd0d62.jpg


Den første klokken er en Certina Argonaut 220, nummer to er en Omega hvor det kun står Omega Geneve på, nummer tre står det Omega automatic Geneve, nummer fire er en Rutina 17 jewels Incabloc, nummer fem en Rutina Super automatic incabloc, og nummer seks er en Uranus av noe slag hvor det ser ut som på baksiden at det er risset inn nflie.

bilde2_zps5e4e398f.jpg

bilde3_zpsee132eee.jpg

bilde4_zps8d54a930.jpg

bilde5_zpsd17ab2ab.jpg


Alle klokkene fungerer, men de trenger garantert service. Kan noe evt forelle meg mer om de to Omega modellene?

Ha en fin kveld videre,
Steffen
 
@nakensteffen Et bra funn spør du meg:) Vanskelig å si noe mer før du skrur av baklokkene og ser på verk og kassereferanse.
Den Uranus dykker`n var jo knalltøff!
 
Redigert av en moderator:
Takk for svar @MINUTE_REPEATER . Har vært inom urmaker i Moss, og han skulle ha 4000 for full service på Omega Geneve opptrekk og 4800 for Omega Geneve automatic. Uranusen er kjempe fin, tenkte å sette en kul nato-rem på. :)
 
Redigert av en moderator:
Takk for svar @MINUTE_REPEATER . Har vært inom urmaker i Moss, og han skulle ha 4000 for full service på Omega Geneve opptrekk og 4800 for Omega Geneve automatic. Uranusen er kjempe fin, tenkte å sette en kul nato-rem på. :)

Såpass ja.... Servicekostnadene vil jo overskride klokkenes markedsverdi. Men det går jo ikke ann og tenke rasjonellt i denne hobbyen;) Du kan jo kanskje satse på en av Omegaene og selge unna resten for å spe på litt på service-
kosten?
 
Redigert av en moderator:
Såpass ja.... Servicekostnadene vil jo overskride klokkenes markedsverdi. Men det går jo ikke ann og tenke resjonellt i denne hobbyen;) Du kan jo kanskje satse på en av Omegaene og selge unna resten for å spe på litt på service-
kosten?

Ja det var for full service med pussing av klokken, bytte plexi osv, så kommer originalreim ved siden av. Men plexien pusset jeg lett her om dagen med capecod og ble kjempe bra. vil heller ikke at de skal pusse den da jeg vil ha litt av de gamle bruksmerkene etter gamlefar på klokken. For meg så blir det hvertfall en av omegaene, så håper jeg min lillebror tar den andre og evt fikser den senere. Har lagt ut en klokke for salg for å prøve å finansiere litt av service hvertfall :) Takk igjen for svar :)
 
Hei igjen folkens! Da har mine to Omegaklokker vært på spa hos @Clockomania K1 og resultatet er ikke noe annet enn fantastisk! legger ved noen bilder av det ferdige resultatet.

image_zpscc2f6d50.jpg

image_zpsb1554315.jpg

image_zpsfc48bf08.jpg

image_zps3676f01a.jpg


Vil gjerne rette en stor takk til Konstantin / @Clockomania K1 for at han fikk min bestefars gamle klokker tilbake i "liv" igjen :D:D
 
Redigert av en moderator:
Var så heldig å få se på disse da jeg var oppe og hentet min klokke hos @Clockomania K1 og de så som nye ut. Utrolig flotte! Gratulerer.
 
Redigert av en moderator:
Jeg har lest litt her på forumet tidligere, men nå måtte jeg registrere meg for å si hvor flotte de to Omegaene ble. Gratulerer :)