Helstål inhouse vanntett herreur?

Medlem
15. aug. 2011
Innlegg
68
Sted
Oslo
Kjære alle sammen.

Jeg trenger noen råd fra ekte klokke-geeks. Er på jakt etter et herreur til meg selv og stiller følgende krav:

• in-house self-winding verk (kronometer) av god kvalitet; ikke ETA-verk
• kan ev. vise dato; kronograf, månefase og annet dilldall er "no go"
• vanntett til minimum 100 meter, helst mer
• helstål, med stållenke


Jeg kommer i farten på bare tre merker: Patek Philippe (blir nok for dyr!), Rolex og Omega (Planet Ocean-serien). Noen andre?
 
Blancpain Fifty Fathoms
IWC Ingenieur
JLC Master Compressor Diving

Er ETA-verk som base for modifisering også helt uaktuelt?
 
Redigert:
Hei og velkommen til forumet!

Noen alternativer er Panerai eks 312, Jaeger Le-Coultre Navy Seals serien, GO Sport Evolution, IWC vintage Aquatimer og Big Ingy.
 
Hei og velkommen til forumet!
Takk. Har lurket her i et par-tre år nå; syntes jeg begynte å bli tilstrekkelig husvarm til å starte en tråd, hehe. :)

Er ETA-verk som base for modifisering også helt uaktuelt?
Ja, denne gang er ETA, i alle former, uaktuelt. (Ikke noe forferdelig negativt å si om ETA altså - har to av sorten i huset - men heretter går jeg for the real ting.)

Takk til begge for gode tips. JLC- modellene hadde jaggu unndratt seg min indeksering. Og jeg svevde i den villfarelse at alle modellene fra Officine Panerai og IWC hadde en ETA under panseret!
 
Panerai 329 er med lenke:) p.9001 inhouse med dato og gmt. Gmt viseren kan skjules under timevisern til vanlig slik at det ikke er dilldall og brukes på reise når du trenger GMT
 
Breitling leverer også inhouse i enkelte modeller, mulig også Tag Heuer gjør det nå. Må si jeg liker utviklingen.

Edit: glemte lenkekriteriet :)
 
Redigert:
Her renner det inn enda flere tips! Takk igjen. :) Mesa like.

GMT-funksjonen er godkjent under tvil, selv om den nok vil være fordyrende. Siden jeg har litt tungt for det: Er det bare modell 329 av Panerais modeller som tilfredsstiller kravene?
 
Iforhold til rot på skiven, så tror jeg nesten det...?
347 er med powerreserve på skiven, så da blir den rotete. Andre modeller har cyclops.. Hvis du finner min samling i galleritråden (jeg er på mobil nå) så ser du noen bilder av min 320 med gmt-viseren skjult.
 
¡Hola, compadre Eduardo!

Takk enda en gang til alle. Jeg er redd AP er utenfor økonomisk rekkevidde, for å si det milf.

Seiko oppfatter jeg som en Landcruiser blant ulike Mercedes G/GL/GLK/M, BMW X5 osv. Det synes jeg er litt tøft.