Helson Shark Diver

Heisann, fikk litt lyst på en ny sommerbeater, og bestillte meg en 45mm shark diver, beklager dårlig bilde:



Klokka kom hit i underkant av en uke, og alt så greit ut, brukte den et par dager uten noe hard bruk, og så plutselig så mangler lumedot kl 12 på bezel, noen som har vært borti no lignende?

Har sendt et par mailer ang dette til mailadresser på invoicen etc, håper at det ordner seg da.
 
...så plutselig så mangler lumedot kl 12 på bezel, noen som har vært borti no lignende?

Har sendt et par mailer ang dette til mailadresser på invoicen etc, håper at det ordner seg da.

Har ikke selv opplevd det, men etter det både jeg og andre har opplevd av kundeservice fra Helson, så trenger du nok ikke å være redd for at det ikke skal ordne seg. :)
 
Etter to uker i det indiske hav har patinaen tatt en dramatisk endring.
Riktig nok så var det en tydelig patina før jeg dro nedover, men daglig bading/dykk og konstant sjøluft har gjort sitt.
5o0f.jpg
 
Er disse Shark Diverne fortsatt å få tak i ?

God kvalitet?

Er det andre alternativer i budsjett-klassen?

Hva med Armida?
 
Er disse Shark Diverne fortsatt å få tak i ?

God kvalitet?

Er det andre alternativer i budsjett-klassen?

Hva med Armida?

kvaliteten er bra. Solid ur og gode urverk. Både myota (9015) og ETA (2824) versjonene er bra.
Bare søk på helson watches og du kommer til hjemmesiden deres.

Armida, zenton, helson og mange andre klokker kommer fra akkurat samme fabrikk i Kina. Så lenge du kjøper mange nok kan hvem som helst bestille fra fabrikken. Selskapet heter fullswing - hjemmeside her-

Med andre ord så lager ikke helson klokker. de bestiller klokken ferdig produsert fra Kina. Det ligger flere kataloger på hjemmeisden. det koster ca 300usd per klokke. (hvis de selges for 600usd per stykk så skjønner du fort at de ikke blir rike (kalkuler inn kundeservice, garanti og markedsføring osv)

Det finnes mange alternativer. laco, Hamilton, seiko, tissot mm