Helson bronzo, ikke bronzo likevel?

Da har bronze`n kommet hjem fra den fjerne østen:)
Se unektelig bedre ut nå!Fikk også med bronse spenne som ser bra ut.
Bilder kommer!

4d6aa126-7a66-fd61.jpg
4d6aa126-7a70-f1ed.jpg

Sent from my MB525 using Tapatalk

Etter at den har sittet på armen en dag ser jeg veldig godt forskjellen:)Problemet er at jeg tydligvis er allergisk mot bronse,da jeg blir grønn på håndleddet:(Hvis ikke dette gir seg vurderer jeg salg evt bytte av klokken da jeg ikke kan bruke den.........
Hørte jeg kunne bruke blank neglelakk men vil ikke grise til klokken.
Sinnsykt irriterende,meningsløst og eie noe jeg ikke kan bruke.

Etter at den har sittet på armen en dag ser jeg veldig godt forskjellen:)Problemet er at jeg tydligvis er allergisk mot bronse,da jeg blir grønn på håndleddet:(Hvis ikke dette gir seg vurderer jeg salg evt bytte av klokken da jeg ikke kan bruke den.........

Tror ikke du er allergisk. Det er helt normalt at bronse vil sverte litt, og da i denne grønnfargen.

Hehe, beklager men kan ikke annet enn å le. Sikker på at klokken er ekte? Fake Helson i 100% kobber? Lukter det grevling av den også?

Trodde litt av greia med bronse i denne legeringen var vesentlig redusert problematikk rundt dette jeg... hum. Live and learn.

Dette vil vel kunne ha spennende effekter på hvite skjorter osv også da antar jeg ?

Blir ikke merker på klær,har i dag lånt den bort til en kompis.Viser seg at det er en form for allergi,jeg fikk grønne merker ikke han.Var også innom en gullsmed som bekreftet dette.
Og KAB der er ikke en fake......

Et kjapt google søk viser at enkelte musikere som spiller på messing blåsere også sliter med dette...

Kjedelig dette da, du får høre om du ikke kan få tilbake den feilproduserte kassen om du ikke reagerte på den.

Et kjapt google søk viser at enkelte musikere som spiller på messing blåsere også sliter med dette...

Kjedelig dette da, du får høre om du ikke kan få tilbake den feilproduserte kassen om du ikke reagerte på den.

He he:)godt forslag.
Får tenke litt på det.Mulig jeg legger den ut til bytte og ser hva som kommer av forslag.Vil helst slippe da den ser og føles veldig bra ut!

Prippa, jeg tror ikke du får større "aldringstegn" med den nye legeringen. Bronze holder seg godt om det ikke utsettes for en eller annen form for ytre påvirkning. Tak og vindusbeslag i bronze endrer seg bare litt om det står i høyfjellet og i skyggen. Over tid endrer det seg selvsagt, men det tar tid og dette står utendørs. På en arm, under et skjorte- eller gensererme vil det ta år og dag, kanskje flere år og enda en dag, før du ser effekten.

Jeg rørte som kjent min Steinhartbezel i eggehvite for deretter å koke klinet. Det medførte en viss endring. Så la jeg bronzebezelen i klorin over natten og den så ut som ny igjen. Så la jeg den mellom to sitronskiver - da skjedde det saker og ting. Du så den kanskje i Oslo på søndag?